US ​​ေလယာဉ် ပျက်ကျြပီး​​ ၅ မိနစ်အတွင်း​​ ခရီး​​သည်အား​​လံုး​​အား​​ ကယ်တင်နိုင်ခဲ့​​

US
အ​​ေမရိကန်နိုင်ငံ ၊​ နယူး​​​ေယာက်ြမို့​​ရှိ ​​ေရခဲတမျှ ​​ေအး​​စက်​​ေနသည့်​​ ဟတ်ဆန်ြမစ်အတွင်း​​သို့​​ ​​ေလယာဉ်ပျက်ကျြပီး​​​ေနာက် ​​ေလယာဉ်​​ေပါ်ပါ ခရီး​​သည် (၁၅၅)​​ေယာက်စလံုး​​ကို ကယ်တင်နိုင်ခဲ့​​ပါသည်။​ ခရီး​​သည်တစ်​​ေယာက်မှာ ​​ေြခနှစ်​​ေချာင်း​​ကျိုး​​သွား​​ြပီး​​ အြခား​​ခရီး​​သည်များ​​ ြပင်း​​ထန်စွာ ထိခိုက်ဒဏ်ရာရခဲ့​​ြခင်း​​ မရှိဟု ဆိုပါသည်။​

၁၅-၁-၂၀၀၈ (ြကာသာပ​​ေတး​​​ေန့​​)တွင် အ​​ေမရိကန် ​​ေလ​​ေြကာင်း​​ ဂျက်​​ေလယာဉ်သည် ဟတ်ဆန်း​​ြမစ်​​ေပါ်သို့​​ အ​​ေရး​​​ေပါ်ဆင်း​​သက်ခဲ့​​ြပီး​​​ေနာက် ဖယ်ရီသ​​ေဘင်္ာ များ​​၊​ အငှား​​​ေရယာဉ်များ​​နှင့်​​ အြခား​​​ေရယာဉ်များ​​က ​​ေလယာဉ်အမှုထမ်း​​နှင့်​​ ခရီး​​သည် (၁၅၅)​​ေယာက်စလံုး​​ကို ကယ်တင်နိုင်ခဲ့​​ြကပါသည်။​ (၅)မိနစ်အတွင်း​​ ​​ေလယာဉ်​​ေတာင်ပံ(၂)ဖက်စလံုး​​​ေပါ်ရှိ တုန်ခိုက်​​ေန​​ေသာ ခရီး​​သည်များ​​ကို အန္တရာယ်ကင်း​​စွာ ကယ်ဆယ်နိုင်ခဲ့​​ပါသည်။​ ​​ေလယာဉ်အမျိုး​​အစား​​မှာ Airbus A 320 ြဖစ်ြပီး​​ ​​ေလယာဉ်စက်ရပ်ြပီး​​ ​​ေရခဲတမျှ​​ေအး​​​ေန​​ေသာ ြမစ်ထဲသို့​​ ​​ေလျှာထိုး​​ဆင်း​​ခဲ့​​ြခင်း​​ ြဖစ်ပါသည်။​

​​ေလယာဉ်ခရီး​​စဉ်အမှတ် 1549 ြဖင့်​​ ​​ေဖာ်ြပပါ Airbus A 320 သည် LaGuardia ​​ေလဆိပ်မှ Charlotte ြမို့​​သို့​​ စတင်ပျံသန်း​​စဉ် က​​ေနဒါငန်း​​အုပ်စုနှင့်​​တိုက်မိြပီး​​ အင်ဂျင်များ​​အတွင်း​​သို့​​ ငှက်အချို့​​ စုတ်ယူြခင်း​​ခံရြပီး​​ ​​ေနာက် ယခုကဲ့​​သို့​​ ြဖစ်ပွား​​ြခင်း​​ြဖစ်သည်ဟု ြပည်​​ေထာင်စုအရာရှိများ​​က ​​ေြပာပါသည်။​ အဆိုပါ ​​ေလယာဉ်မှာ ​​ေဂျာ့​​ဝါရှင်တန်တံတား​​အနီး​​သို့​​ ထိုး​​ဆင်း​​လာြပီး​​​ေနာက် မန်​​ေဟတန်ရပ်ကွက်အစပ်တစ်​​ေလျှာက် ​​ေရြပင်တွင် ရှပ်​​ေြပး​​ဆင်း​​ခဲ့​​ြခင်း​​ ြဖစ်ပါသည်။​ ​​ေရြပင်သို့​​ အင်အား​​ြပည့်​​ ရိုက်ခတ်မိြပီး​​​ေနာက် ​​ေလယာဉ်မှာ ရပ်တန့်​​သွား​​ ခဲ့​​သည်ဟု Good Morning America စာ​​ေစာင်မှ အမျိုး​​သမီး​​ြဖစ်သူ Ms. Robin Roberts က ၎င်း​၏ အိမ်ခန်း​​ ြပတင်း​​​ေပါက်မှ ြမင်​​ေတွ့​​ခဲ့​​သမျှကို ABC သတင်း​​ဌာနသို့​​ ​​ေြပာြကား​​ခဲ့​​ြခင်း​​ ြဖစ်ပါသည်။​

​​ေလယာဉ်သည် ​​ေရြပင်​​ေပါ်သို့​​ အင်အား​​ြပည့်​​ရိုက်ခတ်မိ​​ေသာ်လည်း​​ ပံုမပျက်ရပ်တန့်​​သွား​​ခဲ့​​၍ ​​ေလယာဉ်​​ေတာင်ပံ​​ေပါ်သို့​​ ခရီး​​သည်များ​​ လမ်း​​​ေလျှာက်ထွက်နိုင်ခဲ့​​ြပီး​​ ကယ်တင်နိုင်ခဲ့​​ြခင်း​​ ြဖစ်ပါသည်။​ အချို့​​မှာ ြမစ်အတွင်း​​သို့​​ ြပုတ်ကျခဲ့​​မှုများ​​ ရှိခဲ့​​ပါသည်။​
Gov. Thomas H.Kean အမည်ရှိ ဖယ်ရီ​​ေရယာဉ်မှ သ​​ေဘင်္ာသား​​ Mr. Cosmo Mezzina က ယခုကဲ့​​သို့​​ ခိုက်ခိုက်တုန်​​ေန​​ေသာ ခရီး​​သည်များ​​ကို မြမင်​​ေတွ့​​ခဲ့​​ဖူး​​ပါ​​ေြကာင်း​​၊​ ၎င်း​က လူငယ်တစ်ဦး​​ကို ကယ်ဆယ်ခဲ့​​ြပီး​​ ၎င်း​၏ ကုတ်အကင်္ျီကို ချွတ်၍ တုန်ခိုက်​​ေန​​ေသာလူငယ်ကို ​​ေနွး​​​ေထွး​​​ေအာင် ြပုလုပ်​​ေပး​​ခဲ့​​ ရ​​ေြကာင်း​​ ဆိုပါသည်။​

ခရီး​​သည်တစ်ဦး​​မှာ ​​ေြခနှစ်​​ေချာင်း​​ကျိုး​​သွား​​သည့်​​အတွက် ​​ေဆး​​ရံုသို့​​ပို့​​လိုက်ရ​​ေြကာင်း​​ြဖင့်​​ Associated Press သတင်း​​စာက သတင်း​​ပို့​​ပါသည်။​ သို့​​ရာတွင် ဒဏ်ရာအြပင်း​​အထန်ရရှိသူများ​​ မရှိဟု ဆိုပါသည်။​

ခရီး​​သည်များ​​မှာ ​​ေလယာဉ်​​ေပါ်တွင် အ​​ေရး​​​ေပါ်​​ေရြပင်သို့​​ ဆင်း​​သက်မှုနှင့်​​ပတ်သက်၍ ပံုမှန် သရုပ်ြပမှုကို ြမင်​​ေတွ့​​ခဲ့​​​ေသာ်လည်း​​ ယခုလို ​​ေရြပင်တွင် ​​ေလယာဉ်ပျက်ကျရာ၌ ပံုမပျက်ဆင်း​​သက်နိုင်မှုမှာ အလွန်ပင် ရှား​​ပါး​​သည်ဟု ဆိုနိုင်ပါသည်။​ ၁၉၈၂ ခုနှစ်၊​ ဇန်နဝါရီလတွင် Air Florida ဂျက်​​ေလယာဉ်သည် ဝါရှင်တန်ြမို့​​ရှိ တံတား​​တစ်ခုကို တိုက်ခိုက်မိြပီး​​ ပိုတိုမက်ြမစ်အတွင်း​​သို့​​ ပျက်ကျခဲ့​​ရာ ​​ေလယာဉ်​​ေပါ်ပါရှိသည့်​​ ခရီး​​သည် (၇၉)ဦး​​အနက် (၅)ဦး​​သာ အသက်ရှင်ကျန်ခဲ့​​ပါသည်။​

US
ယခုပျက်ကျသည့်​​​ေလယာဉ်ကို ​​ေမာင်း​​သည့်​​ ​​ေလယာဉ်မှူး​​သည် Mr. Chesley B. " Sully" Sullenberger III ြဖစ်ပါသည်။​ ၎င်း​မှာ ကာလီဖိုး​​နီး​​ယား​​ြပည်နယ် ၊​ ဒန်ဗီြမို့​​မှ တိုက်​​ေလယာဉ်မှူး​​​ေဟာင်း​​ တစ်​​ေယာက်ြဖစ်ပါသည်။​ ၎င်း​သည် ယံုြကည်အား​​ကိုး​​​ေလာက်​​ေသာ အသက်အန္တရာယ်ကင်း​​​ေရး​​ နည်း​​လမ်း​​ များ​​ သင်ြကား​​သည့်​​​ေကျာင်း​​ (Safety Reliability Methods Inc) ကို တည်​​ေထာင်ခဲ့​​သူ ြဖစ်ပါသည်။​ ၎င်း​၏ ​​ေကျာင်း​​မှာ အဆင့်​​ြမင့်​​ အသက်အန္တရာယ်ကင်း​​​ေရး​​စနစ်အသံုး​​ြပုမှုများ​​ကို သင်ြကား​​ြပီး​​ အချို့​​စနစ်များ​​သည် ​​ေလယာဉ်တင်သ​​ေဘင်္ာရှိ ပျံသန်း​​​ေရး​​ဆိုင်ရာလုပ်ငန်း​​များ​​၏ အြမင့်​​မား​​ဆံုး​​ စွန့်​​စား​​နိုင်မှု​​ေဆာင်ရွက်ချက်များ​​ အ​​ေပါ် အ​​ေြခခံသည်ဟု ၎င်း​၏ Website က ဆိုပါသည်။​

နယူး​​​ေယာက်ြမို့​​​ေတာ်ဝန် Mr. Michael R. Bloomberg က အဆိုပါ ​​ေလယာဉ်မှူး​​သည် အံ့​​ဩစရာ ​​ေကာင်း​​​ေလာက်သည့်​​ အလုပ်တစ်ခုကို ထမ်း​​​ေဆာင်နိုင်ခဲ့​​သည်ဟု ဆိုပါသည်။​ အမျိုး​​သား​​ပို့​​​ေဆာင်​​ေရး​​ လံုြခံုမှုဘုတ်အဖွဲ့​​မှ စံုစမ်း​​စစ်​​ေဆး​​သူများ​​နှင့်​​ စကား​​​ေြပာခဲ့​​သည့်​​ Mr. Bloomberg က ​​ေလယာဉ်မှူး​​ Mr. Sullenberger ကို စကား​​​ေြပာခဲ့​​သည်ဟု ဆိုပါသည်။​ သို့​​ရာတွင် အများ​​ြပည်သူများ​​သိရှိရန် ​​ေြကညာချက် ထုတ်ြပန်ခဲ့​​ြခင်း​​မရှိဟု ဆိုပါသည်။​ Mr. Bloomberg က ​​ေလယာဉ်မှူး​​ Mr .Sullenberger သည် ၎င်း​အ​​ေနြဖင့်​​ ​​ေလယာဉ်မှာ ​​ေနာက်ဆံုး​​မစွန့်​​ခွာမီ ​​ေလယာဉ်​​ေပါ်ပါ ခရီး​​သည်များ​​အား​​လံုး​​ ပါရှိရန်အတွက် ကျန်ခဲ့​​ြခင်း​​ မရှိရ​​ေလ​​ေအာင် ​​ေလယာဉ်အတွင်း​​ ​​ေခါက်တုန့်​​ ​​ေခါက်ြပန် ရှာ​​ေဖွ​​ေပး​​ခဲ့​​သည်ဟု ဆိုပါသည်။​

US
​​ေလယာဉ်ထိုး​​ဆင်ခဲ့​​မှုနှင့်​​ ကယ်ဆယ်မှုသည် ကျွမ်း​​ကျင်မှုအ​​ေပါ်တွင် မူတည်သည်ဟု ဆို​​ေသာ်လည်း​​ ကံ၏ အကျိုး​​ခံစား​​ခွင့်​​ကို ရရှိခဲ့​​သည်ဟု ဆိုပါသည်။​ ​​ေလယာဉ်ထိုး​​ဆင်း​​ခဲ့​​သည့်​​အချိန်သည် ည​​ေန ၃း​​၃၀ မတိုင်မီြဖစ်ြပီး​​ ဟတ်ဆန်ြမစ်နှစ်ဖက်ရှိ ဖယ်ရီ​​ေရယာဉ်များ​​ ခရီး​​သည်များ​​ကို ပို့​​​ေဆာင်​​ေပး​​သည့်​​ အလုပ် အများ​​ဆံုး​​အချိန်လည်း​​ ြဖစ်ပါသည်။​ ထိုအ​​ေြခအ​​ေနသည် ပျက်ကျသည့်​​ ​​ေလယာဉ်ဆီသို့​​ ချက်ြခင်း​​​ေရာက် နိုင်​​ေအာင် အ​​ေြခအ​​ေန​​ေပး​​​ေနသကဲ့​​သို့​​ ရှိပါသည်။​ ထိုအချိန်တွင် ကမ္ဘာ​​ေပါ်တွင် ​​ေရလမ်း​​အရှုပ်ဆံုး​​ြဖစ်သည့်​​ ဟတ်ဆန်ြမစ်တွင် မြကာခဏ ဖယ်ရီ​​ေရယာဉ်များ​​၊​ ကုန်တွဲသ​​ေဘင်္ာများ​​၊​ ကုန်တင်သ​​ေဘင်္ာြကီး​​များ​​နှင့်​​ ခရီး​​သည်ပို့​​​ေဆာင်​​ေရး​​​ေရယာဉ်များ​​ြဖင့်​​ စုပံု​​ေန​​ေလ့​​ရှိ​​ေသာ်လည်း​​ ​​ေလယာဉ်ထိုး​​ဆင်း​​သည့်​​အချိန်၌ မည်သည့်​​ ​​ေရယာဉ်ကိုမျှ ထိခိုက်မှုမရှိ​​ေအာင် ​​ေရလမ်း​​ရှင်း​​လျက် ရှိပါသည်။​

​​ေဖာ်ြပပါ ​​ေလယာဉ် Airbus A 320 သည် LaGuardia မှ ည​​ေန ၃း​​၂၆ နာရီတွင် ထွက်ခွာပျံသန်း​​ ခဲ့​​ြပီး​​​ေနာက် ဘယ်ဘက်သို့​​ ချိုး​​၍ ဟတ်ဆန်ရှိရာအ​​ေနာက်ဖက်သို့​​ ပျံသန်း​​ခဲ့​​ြခင်း​​ ြဖစ်ပါသည်။​

ြပည်​​ေထာင်စု​​ေလ​​ေြကာင်း​​ ပျံသန်း​​အုပ်ချုပ်​​ေရး​​ဌာနအ​​ေနြဖင့်​​ ယခုအြဖစ်အပျက်ကို စံုစမ်း​​စစ်​​ေဆး​​မှု များ​​ ြပုလုပ်​​ေနပါသည်။​ သီအိုရီတစ်ခုမှာ ​​ေလယာဉ်သည် ပျံသန်း​​​ေနသည့်​​ ငန်း​​အုပ်တစ်အုပ်ကို တိုက်မိခဲ့​​သည် ဟူ​​ေသာ အဆိုြဖစ်ပါသည်။​ ပို့​​​ေဆာင်​​ေရး​​အတွင်း​​ဝန် Ms. Mary E. Peters က ယခု အြဖစ်အပျက်မှာ နယူး​​​ေယာက်နယ်​​ေြမမှတဆင့်​​ ပျံသန်း​​လာ​​ေသာ က​​ေနဒါငန်း​​အုပ်စု​​ေြကာင့်​​ြဖစ်ြပီး​​ ​​ေလယာဉ်အင်ဂျင် (၂)ခုစလံုး​​ကို တိုက်မိခဲ့​​ြခင်း​​ ြဖစ်နိုင်သည်ဟု မိမိကို ​​ေြပာြကား​​​ေြကာင်း​​ြဖင့်​​ လွှတ်​​ေတာ်အမတ် Mr. Charles E. Schumer က ဆိုပါသည်။​

အြပည်ြပည်ဆိုင်ရာ​​ေလ​​ေြကာင်း​​ ​​ေလယာဉ်မှူး​​များ​​အသင်း​​၏ အမှု​​ေဆာင် ​​ေလ​​ေြကာင်း​​လံုြခံု​​ေရး​​ ဥက္ကဌ Mr. Rory Kay က ​​ေလယာဉ်မှူး​​များ​​​ေခါ်သည့်​​ ငှက်မျိုချမှု (Bird Ingestion) အြဖစ်အပျက်သည် ​​ေလယာဉ် အင်ဂျင်ကို တစ်စိတ်တစ်ပိုင်း​​ ရပ်တန့်​​​ေစနိုင်သည်ဟု ဆိုပါသည်။​ အကယ်၍ ငှက်များ​​သည် ​​ေလယာဉ် အင်ဂျင်တစ်ခု၏ စုပ်ယူမှုကို ခံရပါက ​​ေလယာဉ်မှူး​​အ​​ေနြဖင့်​​ အနီး​​ဆံုး​​​ေလယာဉ်ကွင်း​​ (သို့​​မဟုတ်) ​​ေလဆိပ်သို့​​ ဆင်း​​သက်နိုင်ရန်သာ ြဖစ်သည်ဟု ဆိုပါသည်။​

Ms. Kay မှ ဆက်လက်​​ေြပာြကား​​ရာ၌ ကျန်အင်ဂျင်တစ်လံုး​​မှာ အသံုး​​ြပု၍ရပါက ကံ​​ေကာင်း​​နိုင်​​ေသာ အ​​ေြခအ​​ေနတွင်ရှိသည်ဟု ဆိုရမည်ြဖစ်ြပီး​​ အင်ဂျင်(၂)လံုး​​စလံုး​​ ထိပါက ဆံုး​​ြဖတ်ချက်အချို့​​ကို လျင်ြမန်စွာ ချရန်လိုအပ်သည်ဟု ဆိုပါသည်။​

ယခုလို အင်ဂျင်(၂)လံုး​​စလံုး​​အား​​ ငှက်များ​​ဝင်​​ေရာက်တိုက်ခိုက်မှုသည် အလွန်ရှား​​​ေသာ အြဖစ်အပျက် မျိုး​​ ြဖစ်သည်ဟု ဆိုပါသည်။​

​​ေလယာဉ်၏ အင်ဂျင်ပါဝါများ​​ ဆံုး​​ရှံုး​​သည်ဟု တိကျရှင်း​​လင်း​​စွာ မသိရ​​ေသး​​​ေြကာင်း​​၊​ သို့​​ရာတွင် အဆိုပါ​​ေလယာဉ်ြဖတ်ပျံသည့်​​ Bronx ြမို့​​ရှိ အထက်တန်း​​သိပ္ပံ​​ေကျာင်း​​မှ ​​ေကျာင်း​​သား​​တစ်ဦး​​ြဖစ်သူ Mr. Nick Reade က မိမိတို့​​ြကီး​​မား​​သည့်​​ တိုက်မိသံြကား​​ရ၍ ​​ေမာ့​​ြကည့်​​ရာ ​​ေလယာဉ်တစ်စီး​​ကို ​​ေတွ့​​ရ​​ေြကာင်း​​၊​ ​​ေလယာဉ်မှာ ပတ်ချာလည်ြဖစ်​​ေနြပီး​​ ဘယ်ဘက်အင်ဂျင်မှ မီး​​စများ​​​ေတွ့​​ခဲ့​​ရ​​ေြကာင်း​​နှင့်​​ ​​ေလယာဉ်မှာ အ​​ေနာက်​​ေတာင်ဘက်သို့​​ လှည့်​​သွား​​သည်ကို ြမင်လိုက်​​ေြကာင်း​​ြဖင့်​​ ဆိုပါသည်။​ ၎င်း​ဦး​​တည်သွား​​သည့်​​ ဘက်သည် ဟတ်ဆန်ြမစ် ြဖစ်ပါသည်။​

လူမှု​​ေရး​​အလုပ်သမား​​ြဖစ်သူ ၃၅နှစ်အရွယ်ရှိ Mr. Patrick Wilder သည် ၁၂၅လမ်း​​ အနီး​​ ၊​ ဟတ်ဆန်ြမစ်တ​​ေလျှာက် ​​ေြမာက်ဖက်သို့​​ စက်ဘီး​​ြဖင့်​​သွား​​စဉ် ​​ေဂျာ့​​ဝါရှင်တန်တံတား​​ကို အဆိုပါ​​ေလယာဉ် ြဖတ်​​ေကျာ်သွား​​သည်ကို ​​ေတွ့​​ရ​​ေြကာင်း​​နှင့်​​ ​​ေလယာဉ်မှာ ပံုမှန်လမ်း​​​ေြကာင်း​​မှ မပျံသည်ကို သိရ၍ ​​ေလယာဉ် တစ်ခုခုြဖစ်​​ေနသည်ဟု သိလိုက်​​ေြကာင်း​​၊​ ​​ေလယာဉ်မှာ အနည်း​​ငယ်ဆွဲလျက်ရှိြပီး​​ ​​ေလယာဉ်မှာ ထိုး​​ကျသွား​​၍ ​​ေရြပင်နှင့်​​တိုက်မိသံကို ြကား​​လိုက်ရ​​ေြကာင်း​​ြဖင့်​​ ဆိုပါသည်။​ ​​ေလယာဉ်မှာ ပျံတက်ြပီး​​ (၃)မိနစ်အြကာ ထိုး​​ကျခဲ့​​ြခင်း​​ ြဖစ်ပါသည်။​

​​ေလယာဉ်ခရီး​​သည်ြဖစ်သူ ကွန်နက်တီး​​ကပ်ြပည်နယ်၊​ ​​ေနာ​​ေဝါ့​​ြမို့​​မှ Mr. Jeff Kolodjay က AP သတင်း​​ဌာနကို ​​ေြပာြကား​​ရာ၌ မိမိအ​​ေနြဖင့်​​ ​​ေလယာဉ်တက်ြပီး​​ (၂)မိနစ် သို့​​မဟုတ် (၃)မိနစ်ခန့်​​တွင် ကျယ်​​ေလာင်​​ေသာအသံကို ြကား​​ရ​​ေြကာင်း​​၊​ ဘယ်ဘက်သို့​​လှည့်​​ြကည့်​​လိုက်ရာ အင်ဂျင်တစ််ခုမှာ မီး​​စတင် ​​ေလာင်​​ေနသည်ကို ​​ေတွ့​​ရ​​ေြကာင်း​​ြဖင့်​​ ဆိုပါသည်။​

​​ေလယာဉ်သည် ​​ေရြပင်​​ေပါ်သို့​​ ထိုး​​ကျြပီး​​​ေနာက် ဖယ်ရီ​​ေရယာဉ်များ​​နှင့်​​ အြခား​​​ေရယာဉ်များ​​ ချက်ြခင်း​​ ​​ေရာက်ရှိလာပါသည်။​ ပထမဦး​​ဆံုး​​ ဖယ်ရီြဖစ်သည့်​​ Thomas Jefferson သည် ခရီး​​သည် (၅၆)ဦး​​ကို ကယ်တင်နိုင်ခဲ့​​ပါသည်။​ အသက်ကယ်​​ေဖာင်​​ေပါ်တွင် ပါရှိသည့်​​ ခ​​ေလး​​ငယ်နှင့်​​ အမျိုး​​သမီး​​ကိုလည်း​​ ကယ်ဆယ်နိုင်သည်ဟု ဆိုပါသည်။​ ပထမပိုင်း​​တွင် မိခင်က ခ​​ေလး​​ကို​​ေပး​​ရန် ြငင်း​​ဆန်ခဲ့​​သည်ဟု ဆိုပါသည်။​

​​ေလယာဉ်​​ေတာင်ပံများ​​သည် ခရီး​​သည်များ​​တန်း​​စီ၍ ကယ်ဆယ်​​ေရး​​ယာဉ်​​ေပါ်သို့​​ တိုက်ရိုက်တက်နိုင် ​​ေအာင် ​​ေရြပင်တွင် ​​ေပါ်​​ေနပါသည်။​ သို့​​ရာတွင် အချို့​​ခရီး​​သည်များ​​မှာ ​​ေရယာဉ်များ​​အနီး​​သို့​​ ​​ေရာက်ရန် အတွက် ​​ေရထဲသို့​​ ခုန်ချခဲ့​​ြကပါသည်။​ အမျိုး​​သမီး​​တစ်ဦး​​မှာ ​​ေလယာဉ်အနီး​​တွင် ​​ေမျာ​​ေနသည့်​​အတွက် ​​ေရထဲသို့​​ဆင်း​​၍ ကယ်တင်ခဲ့​​ရသည်ဟု ဆိုပါသည်။​

နယူး​​​ေယာက် ရဲဌာန ​​ေရငုတ်သမား​​ြဖစ်သူ Mr. Michael Delancy က ​​ေြပာြကား​​ရာ၌ ၎င်း​အ​​ေနြဖင့်​​ ​​ေလယာဉ်အတွင်း​​သို့​​ ​​ေရာက်ရှိရာတွင် ​​ေရများ​​သည် ထိုင်ခံု၏ ​​ေခါင်း​​မှီ​​ေနရာသို့​​ ​​ေရာက်​​ေနြပီး​​ ခရီး​​သည်များ​​ ကျန်ရှိြခင်း​​ မရှိ​​ေစရန် ရှာ​​ေဖွခဲ့​​သည်ဟု ဆိုပါသည်။​

​​ေလယာဉ်မှာ ​​ေရြပင်နှင့်​​ထိ​​ေတွ့​​ြပီး​​​ေနာက် တစ်နာရီခန့်​​​ေပါ်​​ေနြပီး​​ ၎င်း​​​ေလယာဉ်ကို ြပန်လည်၍ ​​ေရ​​ေပါ်တွင် ​​ေပါ်ရန်ြပုလုပ်ြပီး​​ မန်​​ေဟတန်သ​​ေဘင်္ာကျင်း​​ဆီသို့​​ သယ်​​ေဆာင်ခဲ့​​သည်ဟု ဆိုပါသည်။​

နယူး​​​ေယာက်ရဲမင်း​​ြကီး​​ြဖစ်သူ Mr. Raymond Kelly က ​​ေလယာဉ်သည် ​​ေရနှင့်​​ထိြပီး​​​ေနာက် (၅)မိနစ်အတွင်း​​ ခရီး​​သည်အား​​လံုး​​ကို ​​ေရယာဉ်များ​​​ေပါ်သို့​​ ကယ်တင်နိုင်ခဲ့​​​ေြကာင်း​​ြဖင့်​​ ခန့်​​မှန်း​​​ေြပာြကား​​ ပါသည်။​

လင်း​​ဦး​​(စိ်တ်ပညာ)


နိုင်ငံတကာ သတင်း​​များ​​ကို ​​ေရး​​သား​​ရာတွင် Bloomberg, NewYorkTimes, CNN, BBC , ABC news စ​​ေသာ သတင်း​​ဌာနများ​​မှ သတင်း​​များ​​ကို အား​​လံုး​​​ေပါင်း​​စပ်ကာ ဘာသာြပန်၍ အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ြဖစ်​​ေအာင် ြပန်လည်​​ေရး​​သား​​ထား​​ြခင်း​​ ြဖစ်ပါသည် .......အတတ်နိုင်ဆံုး​​ သတင်း​​များ​​ကို Update ြဖစ်​​ေအာင် ​​ေရး​​​ေနပါသည်... သို့​​​ေသာ် သတင်း​​များ​​သည် အချိန်နှင့်​​ Source ယူရာ သတင်း​​ဌာနများ​​​ေပါ်တွင် မူတည်​​ေနပါ၍ အမှား​​အယွင်း​​များ​​ ပါခဲ့​​လျှင် ခွင့်​​လွှတ်ပါရန် ​​ေမတ္တာရပ်ခံအပ်ပါသည်.....

Posted by လင္းဦး(စိတ္ပညာ) on 1/17/2009. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0
  • သခင်
  • က​​ေလာမိုး​​
  • အြကိုက် စရိုက်
  • မိုး​​ဦး​​​ေလြပည် ဒုတိယ ကဗျာစာအုပ်
  • ကျီး​​သဲ​​ေလး​​ထပ်ဆရာ​​ေတာ်ြကီး​​၏ ဆံုး​​မကဗျာ
  • နှလံုး​​သား​​နဲ့​​ ဖတ်​​ေပး​​ပါ....ကဗျာချစ်သူများ​​
  • နီကိုရဲ​​ေရ....... မြကည်ြပာကို စာတမ်း​​သွင်း​​သူ
  • ဂစ်တာအိုတစ်လံုး​​​ေပါ်မှ ​​ေရာင်စံုဒီဇိုင်း​​များ​​
  • ဦး​​ပဥ္စင်း​​သံုး​​ပါး​​
  • မင်း​​သိရဲ့​​လား​​ (၂)
  • မိုး​​ဦး​​​ေလြပည်
  • ?max-results=10">ကဗျာများ​​'); ?max-results="+numposts2+"&orderby=published&alt=json-in-script&callback=showrecentposts2\"><\/script>");
    Comments

    dailyvid


    FLICKR PHOTO STREAM

    2010 BlogNews Magazine. All Rights Reserved. - Designed by SimplexDesign