တရားနှင့် တရားသမား
ကျွန်ေတာ့်အြမင်များ, ဘာသာေရးနှင့်ပတ်သက်၍ 2/14/2008
ယေန့ေခတ်တွင် ဝိပဿနာရိပ်သာများ များြပားလာသည်။ ရိပ်သာဝင်ေသာ ေယာဂီများလည်း များြပားလာသည်။ အေရအတွက် များြပားလာေသာအခါ ယင်းအေရအတွက်ထဲမှာ အရည်အချင်းရှိသူေတွလည်း ပါမည်။ စိတ်ဓာတ် အဆင့်အတန်းြမင့်မားသူေတွလည်း ပါမည်။ စိတ်ဓာတ်အဆင့်အတန်း နိမ့်ပါးသူေတွလည်း ပါမည်။
တစ်ခါတွင် ေယာဂီတစ်ဦးနှင့် စကားလက်ဆံုကျစဉ် ကျွန်ေတာ်က ရိပ်သာအတွက် စားစရိတ်များကို လှူေသာ အလှူရှင်တို့ေြကာင့်သာ တရားစခန်းဖွင့်လှစ်နိုင်ေြကာင်း။ ေငွေြကးမချမ်းသာေသာေြကာင့် မလှူနိုင်သူေတွချည်း ဆိုလျှင် တရားစခန်းဖွင့်ဖို့ပင် မလွယ်ေြကာင်းေြပာရာ ထိုေယာဂီက “အလှူရှင်ေတွကဗျာ လှူသာလှူတာ၊ စခန်းကျေတာ့ ကျွန်ေတာ်တို့လို ဝင်နိုင်ြကတာ မဟုတ်ဘူး” ဟု ြပန်ေြပာပါသည်။
ထိုေယာဂီ၏စကားကို အံ့ဩစွာ၊ စိတ်မချမ်းေြမ့စွာ နားြဖင့်ဆတ်ဆတ်ြကားရေသာအခါ ဘာမျှြပန်၍ ေြပာချင်စိတ် မရှိေတာ့ပါ။ ေယာဂီတစ်ဦးကဆိုလျှင် “အိမ်က ၁၀-ရက်ခွာနိုင်တယ်ဆိုတာ ေတာ်ရံုစွန့်လွှတ်မှု မဟုတ်ဘူး။ ပါရမီရှိမှြဖစ်တာ။ ဘုရားဆိုရင် ထီးနန်းကိုေတာင် စွန့်သွားတာ” ဟု မအပ်ရာ၊ မနှိုင်းေကာင်း နှိုင်ေကာင်း ဆက်စပ်ေြပာသည်ကို ကိုယ်တိုင်ြကားဖူးပါသည်။
ထိုသို့ စိတ်ဓာတ်ေရးရာအရ၊ အရည်အချင်းအရ ညံ့ဖျင်းေသာ ေယာဂီတို့၏ ေထာင်လွှားေသာ၊ ဝါြကွားေသာ အေြပာအဆို၊ အြပုအမူများကို ြကားသိရေသာအခါ အချို့သည် “ဝိပဿနာတရား”အေပါ်တွင်ပင် သံသယ ဝင်လာြကသည်။ အမှန်ေတာ့ အနှိုင်းမဲ့ ကိုးကွယ်ရာြဖစ်ေတာ်မူေသာ ဘုရားရှင်သည် ဝိပဿနာ ကမ္မဋ္ဌာန်းတရား အားထုတ်ြပီး ကိေလသာများ အြကွင်းမဲ့ ကင်းစင်ေတာ်မူ၏။ ဉာဏ်အလင်းေရာင်ေတာ် ရေတာ်မူ၏။ ရဟန္တာေထရ် အရှင်ေတာ်ြမတ်ြကီးများကလည်း ဝိပဿနာတရား အားထုတ်ြပီး ကိေလသာများ ကင်းစင်သွားသည်။ သံသရာဝဋ် ဆင်းရဲမှ အြပီးတိုင် လွတ်ေြမာက်သွားသည်။
သို့ြဖစ်၍ ဝိပဿနာတရားအေပါ် မည်သို့မျှ သံသယဝင်စရာ မလို။ သို့ေလာ သို့ေလာ ေတွးေတာဖွယ်မရှိ။ “ဝိပဿနာတရား”နှင့် “ေယာဂီ” ကို ခွဲြခား၍ ြမင်တတ်ဖို့ လိုပါသည်။ ေယာဂီေတွထဲမှာလည်း “အရိုးခံေယာဂီ” နှင့် “ဟန်ေရးြပ ေယာဂီ”၊ “စာတတ် ေပတတ်ေယာဂီ”နှင့် စာမဖတ် ေပမဖတ် ေယာဂီ”၊ “ေယာဂီအစစ်”နှင့် “ေယာဂီအတု”ကို ခွဲြခားသိဖို့လိုသည်။ တရားနှင့် တရားသမားကို ခွဲြခားစွာြမင်ရန်လိုေြကာင်း ဓမ္မဒူတ အရှင်ေဆကိန္ဒဆရာေတာ်က ဤသို့ သတိေပး မိန့်ြကားေတာ်မူခဲ့ပါ၏။
“............တရားဆိုတာ မေကာင်းတာ မရှိဘူးတဲ့။ တရားသမားကသာ မြပည့်စံုရင်ေတာ့ မေကာင်းတာရှိမှာပဲ။ တရားသမားဆိုတာကလဲ သူ့အဆင့်နဲ့ သူပဲေလ။ ဘယ်သူက ြပည့်စံုတယ်လို့ ေြပာလို့ရမှာလဲ။ ဒါေပမယ့် ေလာကမှာ များေသာအားြဖင့် တရားေတွကိုပဲ ြမင်ြပီးေတာ့ တရားကို မြမင်ဘဲနဲ့ အြပစ်ေြပာတတ်တဲ့ လူေတွ ရှိတယ်။ တရားကို တကယ်ြမင်သွားြပီဆိုရင် တရားသမားကို သနားရံုပဲ သနားမယ်။ မြပည့်စံုေသးလို့ အြပစ်ေတာ့ မေြပာေတာ့ဘူး”
အခုတကယ်ကို ဒီလို ေယာဂီေတွေြကာင့် “ဝိပဿနာ”ကို အြမင်တမျိုးြမင်ေနြကသြဖင့် ဒီပိုစ့်ေလးကို ေရးသားလိုက်ရြခင်း ြဖစ်ပါသည်။
တစ်ခါတွင် ေယာဂီတစ်ဦးနှင့် စကားလက်ဆံုကျစဉ် ကျွန်ေတာ်က ရိပ်သာအတွက် စားစရိတ်များကို လှူေသာ အလှူရှင်တို့ေြကာင့်သာ တရားစခန်းဖွင့်လှစ်နိုင်ေြကာင်း။ ေငွေြကးမချမ်းသာေသာေြကာင့် မလှူနိုင်သူေတွချည်း ဆိုလျှင် တရားစခန်းဖွင့်ဖို့ပင် မလွယ်ေြကာင်းေြပာရာ ထိုေယာဂီက “အလှူရှင်ေတွကဗျာ လှူသာလှူတာ၊ စခန်းကျေတာ့ ကျွန်ေတာ်တို့လို ဝင်နိုင်ြကတာ မဟုတ်ဘူး” ဟု ြပန်ေြပာပါသည်။
ထိုေယာဂီ၏စကားကို အံ့ဩစွာ၊ စိတ်မချမ်းေြမ့စွာ နားြဖင့်ဆတ်ဆတ်ြကားရေသာအခါ ဘာမျှြပန်၍ ေြပာချင်စိတ် မရှိေတာ့ပါ။ ေယာဂီတစ်ဦးကဆိုလျှင် “အိမ်က ၁၀-ရက်ခွာနိုင်တယ်ဆိုတာ ေတာ်ရံုစွန့်လွှတ်မှု မဟုတ်ဘူး။ ပါရမီရှိမှြဖစ်တာ။ ဘုရားဆိုရင် ထီးနန်းကိုေတာင် စွန့်သွားတာ” ဟု မအပ်ရာ၊ မနှိုင်းေကာင်း နှိုင်ေကာင်း ဆက်စပ်ေြပာသည်ကို ကိုယ်တိုင်ြကားဖူးပါသည်။
ထိုသို့ စိတ်ဓာတ်ေရးရာအရ၊ အရည်အချင်းအရ ညံ့ဖျင်းေသာ ေယာဂီတို့၏ ေထာင်လွှားေသာ၊ ဝါြကွားေသာ အေြပာအဆို၊ အြပုအမူများကို ြကားသိရေသာအခါ အချို့သည် “ဝိပဿနာတရား”အေပါ်တွင်ပင် သံသယ ဝင်လာြကသည်။ အမှန်ေတာ့ အနှိုင်းမဲ့ ကိုးကွယ်ရာြဖစ်ေတာ်မူေသာ ဘုရားရှင်သည် ဝိပဿနာ ကမ္မဋ္ဌာန်းတရား အားထုတ်ြပီး ကိေလသာများ အြကွင်းမဲ့ ကင်းစင်ေတာ်မူ၏။ ဉာဏ်အလင်းေရာင်ေတာ် ရေတာ်မူ၏။ ရဟန္တာေထရ် အရှင်ေတာ်ြမတ်ြကီးများကလည်း ဝိပဿနာတရား အားထုတ်ြပီး ကိေလသာများ ကင်းစင်သွားသည်။ သံသရာဝဋ် ဆင်းရဲမှ အြပီးတိုင် လွတ်ေြမာက်သွားသည်။
သို့ြဖစ်၍ ဝိပဿနာတရားအေပါ် မည်သို့မျှ သံသယဝင်စရာ မလို။ သို့ေလာ သို့ေလာ ေတွးေတာဖွယ်မရှိ။ “ဝိပဿနာတရား”နှင့် “ေယာဂီ” ကို ခွဲြခား၍ ြမင်တတ်ဖို့ လိုပါသည်။ ေယာဂီေတွထဲမှာလည်း “အရိုးခံေယာဂီ” နှင့် “ဟန်ေရးြပ ေယာဂီ”၊ “စာတတ် ေပတတ်ေယာဂီ”နှင့် စာမဖတ် ေပမဖတ် ေယာဂီ”၊ “ေယာဂီအစစ်”နှင့် “ေယာဂီအတု”ကို ခွဲြခားသိဖို့လိုသည်။ တရားနှင့် တရားသမားကို ခွဲြခားစွာြမင်ရန်လိုေြကာင်း ဓမ္မဒူတ အရှင်ေဆကိန္ဒဆရာေတာ်က ဤသို့ သတိေပး မိန့်ြကားေတာ်မူခဲ့ပါ၏။
“............တရားဆိုတာ မေကာင်းတာ မရှိဘူးတဲ့။ တရားသမားကသာ မြပည့်စံုရင်ေတာ့ မေကာင်းတာရှိမှာပဲ။ တရားသမားဆိုတာကလဲ သူ့အဆင့်နဲ့ သူပဲေလ။ ဘယ်သူက ြပည့်စံုတယ်လို့ ေြပာလို့ရမှာလဲ။ ဒါေပမယ့် ေလာကမှာ များေသာအားြဖင့် တရားေတွကိုပဲ ြမင်ြပီးေတာ့ တရားကို မြမင်ဘဲနဲ့ အြပစ်ေြပာတတ်တဲ့ လူေတွ ရှိတယ်။ တရားကို တကယ်ြမင်သွားြပီဆိုရင် တရားသမားကို သနားရံုပဲ သနားမယ်။ မြပည့်စံုေသးလို့ အြပစ်ေတာ့ မေြပာေတာ့ဘူး”
အခုတကယ်ကို ဒီလို ေယာဂီေတွေြကာင့် “ဝိပဿနာ”ကို အြမင်တမျိုးြမင်ေနြကသြဖင့် ဒီပိုစ့်ေလးကို ေရးသားလိုက်ရြခင်း ြဖစ်ပါသည်။
လင်းဦး ( စိတ်ပညာ )
Posted by လင္းဦး(စိတ္ပညာ)
on 2/14/2008.
Filed under
ကျွန်ေတာ့်အြမင်များ,
ဘာသာေရးနှင့်ပတ်သက်၍
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0