တန်ခိုးြပြခင်းသည် အဓိက မဟုတ်ပါ
ကျွန်ေတာ့်အြမင်များ, ဘာသာေရးနှင့်ပတ်သက်၍ 1/01/2008
များေသာအားြဖင့်ေနရာတိုင်းလိုလို တန်ခိုးြကီးဘုရားများ (တန်ခိုးြကီးဘုရားဆိုသည်မှာအများ၏ သတ်မှတ်ချက် ြဖစ်ပါသည်။)အေြကာင်း စပ်မိစပ်ရာ ေြပာဆိုြကလျှင် မည်သည့်ဘုရားမှာ မည်သို့ ေရာင်ြခည်ေတာ်လွှတ်သည်၊ မည်သို့ တန်ခိုးြပာဋိြပသည် စသည်ြဖင့် ကိုယ်ေတွ့ မဟုတ်ဘဲ တစ်ဆင့်စကားြဖင့် ေြပာဆိုေနြကသည်ကို ြကားဖူးြကပါလိမ့်မည်။
အချို့ဆိုလျှင် မည်သည့်ဘုရားက မျက်နှာေတာ်ြပံုးေနသည်၊ မည်သည့်ဘုရားက မျက်နှာေတာ်ညှိုးေနသည် ေြပာြကသည်လည်း ရှိြကေသး၏။ ဘုရားရှင်တို့မည်သည် ဝမ်းသာြခင်း၊ ဝမ်းနည်းြခင်း မရှိေတာ့သြဖင့် ြပံုးြခင်း၊ မဲ့ြခင်းမရှိနိုင်ေတာ့ပါ။ဤသည်မှာသက်ေတာ်ထင်ရှား ဘုရားကို ဆိုလိုပါသည်။ သက်မဲ့ြဖစ်ေသာရုပ်ပွားေတာ်များ အားကား မည်သည့်နည်းနှင့်မျှ ြပံုးြခင်း၊ မဲ့ြခင်း မြဖစ်နိုင်ေပ။ ပန်းပု၊ပန်းရံဆရာ လုပ်ထားစဉ်ကအတိုင်းသာ တည်ရှိ ေနေပလိမ့်မည်။
စင်စစ် သက်ရှိထင်ရှား ြမတ်စွာဘုရားရှင်တို့သည် အေြကာင်းမဲ့သက်သက် ေရာင်ြခည်ေတာ်လွှတ်ြခင်း စေသာ တန်ခိုးြပာဋိဟာများကို ြပေတာ်မမူြကပါ။ သတ္တဝါေဝေနယျများ အကျိုးရှိမှသာ ြပေတာ်မူေတာ်မူြကပါသည်။ တပည့်သံဃာေတာ်များကိုလည်းလာဘ်ေပါရန်၊လူအများြကီးညိုေလးစားအထင်ြကီးေစရန်စေသာအေြကာင်းကို လိုလား၍ တန်ခိုးမြပရေြကာင်းကို ဝိနည်းစည်းကမ်းေဒသနာေတာ်ြဖင့် ပညတ်တားြမစ်ခဲ့ပါသည်။
ထိုကဲ့သို့ သက်ေတာ်ထင်ရှား ဘုရားရှင်သည်ပင်လျှင် အေြကာင်းမဲ့ ေရာင်ြခည်ေတာ်လွှတ်ြခင်း၊ တန်ခိုးြပာဋိဟာ ြပြခင်းကို မလိုလားေသာ် သက်မဲ့ြဖစ်ေသာ ေစတီဘုရားက (ဝါ) ဘုရားကိုယ်စား တည်ထားကိုးကွယ်ထားသည့် ေစတီဘုရားက ေရာင်ြခည်ေတာ်လွှတ်ြခင်းစေသာတန်ခိုးြပာဋိဟာ အလိုလို ြပနိုင်ပါမည်လား စဉ်းစားသင့် ြက၏။
အမှန်မှာ “စကား”ဆိုသည့်အတိုင်း စ,ကားလာကာ တစ်ဦးမှတစ်ဦးသို့ နည်းနည်းမှ အများြကီး ကားထွက်သွားြခင်းသာ ြဖစ်ပါလိမ့်မည်။ ပုဂံေခတ်ကစေကာချပ်ေလလွင့်ပါသြဖင့် “စေကာချပ်ြကီး ပါြပီ” ဆိုသည်ကို “စေကာတပ်ြကီးချီလာြပီ”မျိုး ြဖစ်သည်က များပါသည်။ ေစတီေတာ်များ၌ တန်းခိုး ြပြခင်းက နည်းပါလိမ့်မည်။
ထို့ေြကာင့် မန္တေလး ေနြပည်ေတာ်ြကီး စတင်တည်ေထာင်ေတာ်မူသည့် မင်းတုန်းမင်းြကီး လက်ထက်က မဟာြမတ်မုနိဘုရား ေရာင်ြခည်ေတာ်လွှတ်သည်ဟု ေြပာြကြပီး ပျံ့နှံ့သွားကာ ဟိုကလာ၊သည်ကလာနှင့်ဘုရားကို ဖူးေြမာ်ြကည်ညိုလိုြခင်းထက် အထူးအဆန်းကို ြကည့်လိုသူေတွက များေနြကေလသည်။
ဤသို့ဆိုလျှင် ေစတီေတာ်များ တန်ခိုးြပာဋိဟာ မြပေတာ်မူြပီေလာဟု ေမးစရာရှိ၏။ ေစတီေတာ်တိုင်း တန်ခိုး မြပေတာ့ မဟုတ်ပါ။ အချို့ေစတီများ တန်ခိုးြပေြကာင်းကို မိလိန္ဒပဥှာ၌ ဆိုထားပါသည်။ ထိုအေြကာင်းနှင့် ပတ်သတ်၍ မိလိန္ဒပဥှာမင်းြကီးက အရှင်နာဂေသနအား ေမးေလျှာက်ချက်ရှိပါသည်။ ယင်းကို ေအာက်ပါ အတိုင်းရှု့ပါ။
မိလိန္ဒမင်းြကီးက “အရှင် နာဂေသနဘုရား၊ အားလံုးေသာ ဘုရားရှင်တို့၏ ေစတီေတာ်၌ တန်ခိုးြပာဋိဟာ ြပပါသလား ဘုရား” ဟု ေမးေလျှာက်၏။
အရှင်ြမတ်က“ မင်းြကီး၊ အချို့ေစတီေတာ်၌ တန်ခိုးြပာဋိဟာြပ၍ အချို့ေစတီေတာ်၌ တန်ခိုးြပာဋိဟာ မြပေပ” ဟု ေြဖေတာ်မူ၏။
မင်းြကီးက“ ဘယ်လိုေစတီမျိုး၌ တန်ခိုးြပာဋိဟာြပ၍ ဘယ်လိုေစတီမျိုး၌ တန်ခိုးြပာဋိဟာ မြပပါသနည်း”ဟု ေမး ေလျှာက်ြပန်၏။
အရှင်ြမတ်က “မင်းြကီး ရဟန္တာတစ်ပါးပါးကလည်းေကာင်း၊ နတ်ေကာင်းနတ်ြမတ်များကေသာ် လည်းေကာင်း၊ သဒ္ဓါထက်သန်သည့် သီလရှင် လူပုဂ္ဂိုလ် တစ်ဦးဦးကေသာ်လည်းေကာင်း အဓိဌာန်ြပုလျှင် ဘုရားရှင်တို့၏ ေစတီေတာ်၌ တန်ခိုးြပာဋိဟာြပသည်”ဟု ေြဖေတာ်မူ၏။
မင်းြကီးက“ ဘယ်လိုအဓိဋ္ဌာန်ြခင်းြပု၍ တန်ခိုးြပပါသနည်း” ဟု ေမးေလျှာက်၏။
အရှင်ြမတ်က“ရဟန္တာတစ်ပါးပါးသည် လူနတ်တို့ကို အစဉ်သနားေတာ်မူသြဖင့် ရပ်တည်ေတာ်မူလျက် “ဤမည်ေသာ တန်ခိုးြပာဋိဟာသည် ဤေစတီ၌ြပေစသတည်း”ဟု အဓိဋ္ဌာန်ြပုလျှင်ြဖစ်ေစ၊ နတ်ေကာင်းနတ်ြမတ်တို့က လူအများကို အစဉ်သနားသြဖင့် “ေစတီ၌ ဤတန်ခိုးြပာဋိဟာြဖင့် သူေတာ်ေကာင်းတရားတည်းဟူေသာ သာသနာေတာ်သည် အြမဲချီးေြမှာက်အပ်သည် ြဖစ်လိမ့်မည်။ လူအများြကည်ညိုသဒ္ဒါြကီးမား ကုသိုလ်တရား၊ တိုးပွားလိမ့်မည်”ဟု အဓိဋ္ဌာန်ြပုသည်ြဖစ်ေစ၊ ရတနာသံုးပါးကို ြကည်ညိုေသာ (အမျိုးေကာင်းသား၊ အမျိုးေကာင်းသမီး) ပညာရှိသည် ပန်းနံ့သာ၊ အဝတ်ပုဆိုးစေသာ လှူဖွယ်ဝတ္ထုကို တင်ေြမှာက်၍ “ဤေစတီမှ တန်ခိုးြပာဋိဟာ ြပပါေစသတည်း”ဟု အဓိဋ္ဌာန်ြပုလျှင်ြဖစ်ေစ ဘုရားရှင်တို့၏ ေစတီေတာ်၌ တန်ခိုးြပာဋိဟာြပသည်။ ထိုသို့ အဓိဋ္ဌာန် မြပုလျှင် တန်ခိုးမြပပါ။ ထို့ြပင် ရဟန္တာတို့၏ ေစတီ၌လည်း တန်ခိုးြပြခင်းမရှိပါ” ဟု ေြဖေတာ်မူ ပါသည်။
မိလိန္ဒပဥှာအတိုင်း ရဟန္တာေြကာင့်ြဖစ်ေစ၊ နတ်ေြကာင့်ြဖစ်ေစ၊ လူပုဂ္ဂိုလ်ေြကာင့်ြဖစ်ေစ၊ ဘုရားရှင်၏ ေစတီေတာ်၌ တန်ခိုးြပခဲ့ေသာ် ထိုေစတီေတာ်သို့သွား၍ တန်ခိုးြကီးေသာဘုရား၊ ေရာင်ြခည်ေတာ် လွှတ်ေသာဘုရားဟု မိမိ၏ြကီးပွားေရး၊ ရာထူးတက်ေရး၊ ေကျာ်ေစာထင်ရှားေရး စသည်ကို ရည်မှန်းြပီး ရှိခိုးဖူးေြမာ်ြခင်း၊ လှူဒါန်း ပူေဇာ်ြခင်း “တစ်ဘဝ”ေကာင်းစားေရးအတွက်မျှေလာက် ဆိုလျှင် အကျိုးမများလှေပ။ အေြကာင်းမှာ မိမိ ကိုယ်ကျိုး ေမျှာ်ကိုးလုပ်ေသာေြကာင့် ြဖစ်သည်။
ဤအတိုင်း မှန်မမှန် ေလ့လာြကည့်ပါ။ အချို့သူများသည် ေယဘူယျအားြဖင့် မည်သည့်ဘုရားက တန်ခိုးြကီး သည်၊ မည်သည့်ဘုရားက ေရာင်ြခည်ေတာ်လွှတ်သည်၊ မည်သည့်ဘုရားက ဆုေတာင်းြပည့်သည်၊ မည်သည့် ဘုရားသွားဖူးလျှင် မည်သည့်အလိုဆန္ဒ ြပည့်ဝသည် စသြဖင့် ယံုြကည်မှုများေနြကသည် မဟုတ်ပါလား။ ယံုြကည်သည့်အတိုင်းလည်း သွားေရာက်ဖူးေြမာ် လှူဒါန်းေနြကသည်။ဘုရားရှင်၏ရုပ်ပံုေတာ်ထက် ဂုဏ်ေတာ်ကို အာရံုြပုရမည်ကို ေမ့ေလျာ့ ေနြကသည်။
ထို့ေြကာင့်လည်း ေရှးပညာရှိြကီးများက ဘုရားအစစ်ကို ရုပ်တုမကွယ်ေစနှင့်ဟု ဆံုးမဩဝါဒစကား မှာြကား ထားခဲ့ြခင်း ြဖစ်သည်။ အမှန်မှာ ဘုရားရှင်ကို တကယ်ြကည်ညိုသည်ဆိုလျှင်လည်း တန်ခိုးြကီးသည်ြဖစ်ေစ၊ မြကီးသည်ြဖစ်ေစ၊ ေရာင်ြခည်ေတာ် လွှတ်သည်ြဖစ်ေစ၊ မလွှတ်သည်ြဖစ်ေစ အဓိကမဟုတ်ပါ။
“တိဋ္ဌေန္တ နိဗ္ဗူေတစာပိ သေမစိေတ္တ သမံဖလံ” (ဝိမာနဝတ္ထု)
ဆိုသည့်အတိုင်း သက်ေတာ်ထင်ရှား ြမတ်ဘုရား၌ြဖစ်ေစ၊ ကိုယ်စားထားခဲ့သည့် သက်မဲ့ရုပ်တု စေသာ ေစတီ ဘုရား၌ြဖစ်ေစ ၊ စိတ်တူမျှစွာ လှူဒါန်းပူေဇာ်ြခင်းြပုပါက အကျိုးတူေပးသည်ဟု ဆိုပါသည်။
ထို့ေြကာင့် တန်ခိုးြကီးဘုရား၊ ေရာင်ြခည်ေတာ်လွှတ်ေသာဘုရားဟု အဓိက မရည်ရွယ်ဘဲ မိမိတို့ကိုးကွယ် ပူေဇာ်ထားသည့် အိမ်ဦးခန်းက ဘုရားကိုလည်း သက်ေတာ်ထင်ရှားဘုရားကဲ့သို့ ကိုးကွယ်ဆည်းကပ် လှူဒါန်း ပူေဇာ်လျှင်လည်း အကျိုးြကီးမားမည်သာ ြဖစ်ပါသည်။
ပံုေတာ်ကို ဂုဏ်ေတာ်လွှမ်း၍ ြကည်ညိုနိုင်ြကပါေစသတည်း။
မင်းြကီးက“ ဘယ်လိုအဓိဋ္ဌာန်ြခင်းြပု၍ တန်ခိုးြပပါသနည်း” ဟု ေမးေလျှာက်၏။
အရှင်ြမတ်က“ရဟန္တာတစ်ပါးပါးသည် လူနတ်တို့ကို အစဉ်သနားေတာ်မူသြဖင့် ရပ်တည်ေတာ်မူလျက် “ဤမည်ေသာ တန်ခိုးြပာဋိဟာသည် ဤေစတီ၌ြပေစသတည်း”ဟု အဓိဋ္ဌာန်ြပုလျှင်ြဖစ်ေစ၊ နတ်ေကာင်းနတ်ြမတ်တို့က လူအများကို အစဉ်သနားသြဖင့် “ေစတီ၌ ဤတန်ခိုးြပာဋိဟာြဖင့် သူေတာ်ေကာင်းတရားတည်းဟူေသာ သာသနာေတာ်သည် အြမဲချီးေြမှာက်အပ်သည် ြဖစ်လိမ့်မည်။ လူအများြကည်ညိုသဒ္ဒါြကီးမား ကုသိုလ်တရား၊ တိုးပွားလိမ့်မည်”ဟု အဓိဋ္ဌာန်ြပုသည်ြဖစ်ေစ၊ ရတနာသံုးပါးကို ြကည်ညိုေသာ (အမျိုးေကာင်းသား၊ အမျိုးေကာင်းသမီး) ပညာရှိသည် ပန်းနံ့သာ၊ အဝတ်ပုဆိုးစေသာ လှူဖွယ်ဝတ္ထုကို တင်ေြမှာက်၍ “ဤေစတီမှ တန်ခိုးြပာဋိဟာ ြပပါေစသတည်း”ဟု အဓိဋ္ဌာန်ြပုလျှင်ြဖစ်ေစ ဘုရားရှင်တို့၏ ေစတီေတာ်၌ တန်ခိုးြပာဋိဟာြပသည်။ ထိုသို့ အဓိဋ္ဌာန် မြပုလျှင် တန်ခိုးမြပပါ။ ထို့ြပင် ရဟန္တာတို့၏ ေစတီ၌လည်း တန်ခိုးြပြခင်းမရှိပါ” ဟု ေြဖေတာ်မူ ပါသည်။
မိလိန္ဒပဥှာအတိုင်း ရဟန္တာေြကာင့်ြဖစ်ေစ၊ နတ်ေြကာင့်ြဖစ်ေစ၊ လူပုဂ္ဂိုလ်ေြကာင့်ြဖစ်ေစ၊ ဘုရားရှင်၏ ေစတီေတာ်၌ တန်ခိုးြပခဲ့ေသာ် ထိုေစတီေတာ်သို့သွား၍ တန်ခိုးြကီးေသာဘုရား၊ ေရာင်ြခည်ေတာ် လွှတ်ေသာဘုရားဟု မိမိ၏ြကီးပွားေရး၊ ရာထူးတက်ေရး၊ ေကျာ်ေစာထင်ရှားေရး စသည်ကို ရည်မှန်းြပီး ရှိခိုးဖူးေြမာ်ြခင်း၊ လှူဒါန်း ပူေဇာ်ြခင်း “တစ်ဘဝ”ေကာင်းစားေရးအတွက်မျှေလာက် ဆိုလျှင် အကျိုးမများလှေပ။ အေြကာင်းမှာ မိမိ ကိုယ်ကျိုး ေမျှာ်ကိုးလုပ်ေသာေြကာင့် ြဖစ်သည်။
ဤအတိုင်း မှန်မမှန် ေလ့လာြကည့်ပါ။ အချို့သူများသည် ေယဘူယျအားြဖင့် မည်သည့်ဘုရားက တန်ခိုးြကီး သည်၊ မည်သည့်ဘုရားက ေရာင်ြခည်ေတာ်လွှတ်သည်၊ မည်သည့်ဘုရားက ဆုေတာင်းြပည့်သည်၊ မည်သည့် ဘုရားသွားဖူးလျှင် မည်သည့်အလိုဆန္ဒ ြပည့်ဝသည် စသြဖင့် ယံုြကည်မှုများေနြကသည် မဟုတ်ပါလား။ ယံုြကည်သည့်အတိုင်းလည်း သွားေရာက်ဖူးေြမာ် လှူဒါန်းေနြကသည်။ဘုရားရှင်၏ရုပ်ပံုေတာ်ထက် ဂုဏ်ေတာ်ကို အာရံုြပုရမည်ကို ေမ့ေလျာ့ ေနြကသည်။
ထို့ေြကာင့်လည်း ေရှးပညာရှိြကီးများက ဘုရားအစစ်ကို ရုပ်တုမကွယ်ေစနှင့်ဟု ဆံုးမဩဝါဒစကား မှာြကား ထားခဲ့ြခင်း ြဖစ်သည်။ အမှန်မှာ ဘုရားရှင်ကို တကယ်ြကည်ညိုသည်ဆိုလျှင်လည်း တန်ခိုးြကီးသည်ြဖစ်ေစ၊ မြကီးသည်ြဖစ်ေစ၊ ေရာင်ြခည်ေတာ် လွှတ်သည်ြဖစ်ေစ၊ မလွှတ်သည်ြဖစ်ေစ အဓိကမဟုတ်ပါ။
“တိဋ္ဌေန္တ နိဗ္ဗူေတစာပိ သေမစိေတ္တ သမံဖလံ” (ဝိမာနဝတ္ထု)
ဆိုသည့်အတိုင်း သက်ေတာ်ထင်ရှား ြမတ်ဘုရား၌ြဖစ်ေစ၊ ကိုယ်စားထားခဲ့သည့် သက်မဲ့ရုပ်တု စေသာ ေစတီ ဘုရား၌ြဖစ်ေစ ၊ စိတ်တူမျှစွာ လှူဒါန်းပူေဇာ်ြခင်းြပုပါက အကျိုးတူေပးသည်ဟု ဆိုပါသည်။
ထို့ေြကာင့် တန်ခိုးြကီးဘုရား၊ ေရာင်ြခည်ေတာ်လွှတ်ေသာဘုရားဟု အဓိက မရည်ရွယ်ဘဲ မိမိတို့ကိုးကွယ် ပူေဇာ်ထားသည့် အိမ်ဦးခန်းက ဘုရားကိုလည်း သက်ေတာ်ထင်ရှားဘုရားကဲ့သို့ ကိုးကွယ်ဆည်းကပ် လှူဒါန်း ပူေဇာ်လျှင်လည်း အကျိုးြကီးမားမည်သာ ြဖစ်ပါသည်။
ပံုေတာ်ကို ဂုဏ်ေတာ်လွှမ်း၍ ြကည်ညိုနိုင်ြကပါေစသတည်း။
Lin Oo (psy)
Posted by လင္းဦး(စိတ္ပညာ)
on 1/01/2008.
Filed under
ကျွန်ေတာ့်အြမင်များ,
ဘာသာေရးနှင့်ပတ်သက်၍
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0