နားခံေတာ်နှင့် နတ်ရှင်ေနာင်
feature, ကျွန်ေတာ်သိသမျှ, ကျွန်ေတာ့်အြမင်များ, မျှေဝ 4/11/2011
အဂင်္လိပ်လက်ထက် ကိုလိုနီေခတ်က ပညာအလင်းမဂ္ဂဇင်းတွင် လယ်တီပဏ္ဍိတ ဆရာဦးေမာင်ြကီးသည် နတ်ရှင်ေနာင်အမည်ြဖင့် ရာဇဝင်ဝတ္ထုြကီးတစ်ပုဒ် ေရးသားခဲ့၏ မဂ္ဂဇင်းတွင် ထည့်သွင်းြပီးေနာက် စာအုပ် အြဖစ်ြဖင့် ထုတ်ေဝလိုက်၏။
ကျွန်ုပ်မှာ လယ်တီပဏ္ဍိတနှင့် တစ်သက်လံုးတွင် သံုးြကိမ်မျှသာ စကားေြပာဖူးေသာ်လည်း ဆရာသမားနှင့် ပတ်သက်၍ သံေယာဇဉ်ြငိကာ ရင်းနှီးြခင်းရှိပါသည်။ အေြကာင်းမူကား ကျွန်ုပ်၏ ေကျးဇူးရှင် ေနာင်ေတာ်ရင်း ဆရာရင်းြဖစ်ေသာ ရန်ကုန်ြမို့ ဘုရားြဖူတိုက် “ကဝိန္ဒာဘိဝံသ ပရိယတ္တိ သာသနာ့ဟိတ ဓမ္မာစရိယ” ပ-သ-အ(က) သီးြခားစာချ၊ မန္တေလး သကျသီဟဓမ္မာစရိယဘွဲ့နှင့် “ဒုတိယ သစ္စဝါဒီ ဋီကာ-ကာရ” ေရွှတံဆိပ်ဆုရ၊ ရန်ကုန်ြမို့လံုးဆိုင်ရာ ဓမ္မာစရိယ စာချအဖွဲ့ြကီး၏ ဥက္ကဌ ဆရာေတာ် ဦးကဝိန္ဒမှာ လယ်တီပဏ္ဍိတ ဦးေမာင်ြကီး ကိုးကွယ်ေသာ ဆရာေတာ်တစ်ပါး ြဖစ်ေသာေြကာင့်တည်း။ လယ်တီပဏ္ဍိတ၏ ဆရာ လယ်တီဆရာေတာ်မှာ မန္တေလး သုဒဿန ဒုတိယ စံေကျာင်း၏ တပည့်ြဖစ်၏။ ဦးကဝိန္ဒ၏ ငယ်ဆရာ ဝါစ္စဝါစကဋီကာသစ်နှင့် ဝံသေမဒပကာသနီကျမ်းြပု ဒုတိယဘုရားြဖူဆရာေတာ် အရှင်နန္ဒိယမှာလည်း မန္တေလး သုဒဿနာ ဒုတိယစံေကျာင်း၏ တပည့်ပင် ြဖစ်၍ အနွယ်ချင်း တူရကား ဦးေမာင်ြကီးက အထူးေလးြမတ် ြကည်ညိုခဲ့ေပသည်။ (ထိုဆရာေတာ် ဦးကဝိန္ဒမှာ ၁၂၉၅ ခုနှစ်က ပျံလွန်ေတာ်မူခဲ့ရှာေလြပီ။)
ကျွန်ုပ်မှာ လယ်တီပဏ္ဍိတထံ၌ တစ်မိနစ်ခန့်မျှ နည်းခံ၍ မသင်ြကားခဲ့ဖူးေသာ်လည်း သူ၏ စာေပ၊ ကျမ်းစာ၊ ဝတ္ထုများကိုမူ အထူးနှစ်ြခိုက်၍ စာပိုဒ်များကို အာဂံုပင် ေဆာင်ထားခဲ့ဖူးရာ နတ်ရှင်ေနာင် ဝတ္ထုမှာမူ ကျွန်ုပ်၏ အသည်းစွဲြဖစ်ပါသည်။ ထိုအခါက နတ်ရှင်ေနာင် ဝတ္ထုကို စွဲလမ်းမူးရူးသူတို့တွင် ကျွန်ုပ်မှာ ထိပ်တန်းက ပါဝင်ခဲ့ပါသည်။ ကျွန်ုပ်ကိုယ်တိုင် ရာဇဝင်ဝတ္ထုေရးဆရာ ြဖစ်လာခဲ့သည်မှာ နတ်ရှင်ေနာင်ဝတ္ထုကို အေြခြပု၍ နည်းဥပေဒသ ယူငင်ေရးသားြခင်းေြကာင့် ြဖစ်လာရသည်ဆိုလျှင် လွဲမည် မဟုတ်ပါ။ သို့ြဖစ်၍ နတ်ရှင်ေနာင်ဝတ္ထု သို့မဟုတ် လယ်တီပဏ္ဍိတကို ကျွန်ုပ်၏ ေကျးဇူးရှင်ဆရာ တစ်ဦးဟုပင် မှတ်ယူပါသည်။
ကျွန်ုပ်၏ “နားခံေတာ်”ဝတ္ထု သူရိယရုပ်စံုသတင်းစာ၌ ပါြပီးေနာက် ဂိမှာနဥတု ဖဂ္ဂုနမာသ တေပါင်းလအတွင်း တစ်ေန့သ၌ ရန်ကုန်ြမို့ အေရှ့ပိုင်း ၅၃ လမ်းရှိ တိုက်ခန်းတွင် ဆရာဦးေမာင်ြကီးနှင့် ေတွ့ရာ “သူရိယရုပ်စံုသတင်းစာမှ ပူတေကနှင့် နားခံေတာ်ဝတ္ထုေရးသူ မည်သူြဖစ်ေြကာင်း သိလိုေြကာင်း” နှင့် ေမးြမန်း၏။ (ကျွန်ုပ်နှင့် သူရိယတိုက် အဆက် ြဖစ်ေနသည်ကို ဦးေမာင်ြကီးက သိထားရင်းစွဲြဖစ်၍ ေမးြမန်းြခင်းြဖစ်၏)
ကျွန်ုပ်မှာ လယ်တီပဏ္ဍိတနှင့် တစ်သက်လံုးတွင် သံုးြကိမ်မျှသာ စကားေြပာဖူးေသာ်လည်း ဆရာသမားနှင့် ပတ်သက်၍ သံေယာဇဉ်ြငိကာ ရင်းနှီးြခင်းရှိပါသည်။ အေြကာင်းမူကား ကျွန်ုပ်၏ ေကျးဇူးရှင် ေနာင်ေတာ်ရင်း ဆရာရင်းြဖစ်ေသာ ရန်ကုန်ြမို့ ဘုရားြဖူတိုက် “ကဝိန္ဒာဘိဝံသ ပရိယတ္တိ သာသနာ့ဟိတ ဓမ္မာစရိယ” ပ-သ-အ(က) သီးြခားစာချ၊ မန္တေလး သကျသီဟဓမ္မာစရိယဘွဲ့နှင့် “ဒုတိယ သစ္စဝါဒီ ဋီကာ-ကာရ” ေရွှတံဆိပ်ဆုရ၊ ရန်ကုန်ြမို့လံုးဆိုင်ရာ ဓမ္မာစရိယ စာချအဖွဲ့ြကီး၏ ဥက္ကဌ ဆရာေတာ် ဦးကဝိန္ဒမှာ လယ်တီပဏ္ဍိတ ဦးေမာင်ြကီး ကိုးကွယ်ေသာ ဆရာေတာ်တစ်ပါး ြဖစ်ေသာေြကာင့်တည်း။ လယ်တီပဏ္ဍိတ၏ ဆရာ လယ်တီဆရာေတာ်မှာ မန္တေလး သုဒဿန ဒုတိယ စံေကျာင်း၏ တပည့်ြဖစ်၏။ ဦးကဝိန္ဒ၏ ငယ်ဆရာ ဝါစ္စဝါစကဋီကာသစ်နှင့် ဝံသေမဒပကာသနီကျမ်းြပု ဒုတိယဘုရားြဖူဆရာေတာ် အရှင်နန္ဒိယမှာလည်း မန္တေလး သုဒဿနာ ဒုတိယစံေကျာင်း၏ တပည့်ပင် ြဖစ်၍ အနွယ်ချင်း တူရကား ဦးေမာင်ြကီးက အထူးေလးြမတ် ြကည်ညိုခဲ့ေပသည်။ (ထိုဆရာေတာ် ဦးကဝိန္ဒမှာ ၁၂၉၅ ခုနှစ်က ပျံလွန်ေတာ်မူခဲ့ရှာေလြပီ။)
ကျွန်ုပ်မှာ လယ်တီပဏ္ဍိတထံ၌ တစ်မိနစ်ခန့်မျှ နည်းခံ၍ မသင်ြကားခဲ့ဖူးေသာ်လည်း သူ၏ စာေပ၊ ကျမ်းစာ၊ ဝတ္ထုများကိုမူ အထူးနှစ်ြခိုက်၍ စာပိုဒ်များကို အာဂံုပင် ေဆာင်ထားခဲ့ဖူးရာ နတ်ရှင်ေနာင် ဝတ္ထုမှာမူ ကျွန်ုပ်၏ အသည်းစွဲြဖစ်ပါသည်။ ထိုအခါက နတ်ရှင်ေနာင် ဝတ္ထုကို စွဲလမ်းမူးရူးသူတို့တွင် ကျွန်ုပ်မှာ ထိပ်တန်းက ပါဝင်ခဲ့ပါသည်။ ကျွန်ုပ်ကိုယ်တိုင် ရာဇဝင်ဝတ္ထုေရးဆရာ ြဖစ်လာခဲ့သည်မှာ နတ်ရှင်ေနာင်ဝတ္ထုကို အေြခြပု၍ နည်းဥပေဒသ ယူငင်ေရးသားြခင်းေြကာင့် ြဖစ်လာရသည်ဆိုလျှင် လွဲမည် မဟုတ်ပါ။ သို့ြဖစ်၍ နတ်ရှင်ေနာင်ဝတ္ထု သို့မဟုတ် လယ်တီပဏ္ဍိတကို ကျွန်ုပ်၏ ေကျးဇူးရှင်ဆရာ တစ်ဦးဟုပင် မှတ်ယူပါသည်။
ကျွန်ုပ်၏ “နားခံေတာ်”ဝတ္ထု သူရိယရုပ်စံုသတင်းစာ၌ ပါြပီးေနာက် ဂိမှာနဥတု ဖဂ္ဂုနမာသ တေပါင်းလအတွင်း တစ်ေန့သ၌ ရန်ကုန်ြမို့ အေရှ့ပိုင်း ၅၃ လမ်းရှိ တိုက်ခန်းတွင် ဆရာဦးေမာင်ြကီးနှင့် ေတွ့ရာ “သူရိယရုပ်စံုသတင်းစာမှ ပူတေကနှင့် နားခံေတာ်ဝတ္ထုေရးသူ မည်သူြဖစ်ေြကာင်း သိလိုေြကာင်း” နှင့် ေမးြမန်း၏။ (ကျွန်ုပ်နှင့် သူရိယတိုက် အဆက် ြဖစ်ေနသည်ကို ဦးေမာင်ြကီးက သိထားရင်းစွဲြဖစ်၍ ေမးြမန်းြခင်းြဖစ်၏)
“ ဘာလုပ်မလို့လဲ ဆရာ”
“ သိချင်လို့ေပါ့ ကိုယ်ေတာ်”
(ထိုအခါ ကျွန်ုပ်သည် ရဟန်းဘဝနှင့်ြဖစ်၏ နားခံေတာ်ဝတ္ထုမှာ မန္တေလး သကျသီဟ စာချတန်း ဝင်ေနစဉ်က ေရးခဲ့ေသာ ဝတ္ထုြဖစ်ရာ ကျွန်ုပ်၏ ပထမဆံုးေရးေသာ ဝတ္ထုလည်းြဖစ်၏။)
“သိချင်ရင် ကျုပ်ပဲ”
“ဟာ …. မဟုတ်တာ၊ ကိုယ်ေတာ် ဝတ္ထုေရးတတ်သလား၊ စကျာသီဟသမား (သကျသီဟ စာေမးပွဲ ဆိုလို၏။) တစ်ဦးက သည်ဝတ္ထုမျိုး ေရးတယ်ဆိုတာ မြဖစ်နိုင်ပါဘူး”
ထို့ေနာက် ကျွန်ုပ်က ယံုြကည်ေလာက်ေအာင် ေြပာဆိုမှ အံ့အားသင့်စွာ အတန်ြကာ ေငးေနြပီး -
“ကိုယ်ေတာ်က တပည့်ေတာ်ကို သတ်လိုက်တာေပါ့” ဟု လွှတ်ခနဲ့ ေြပာလိုက်ပါသည်။
“ ဘယ်လိုလဲ ဆရာ”
“ဟာ… တပည့်ေတာ်က နတ်ရှင်ေနာင်ကို အမွှန်းတင် ေရးထားတာ၊ ကိုယ်ေတာ်က နတ်ရှင်ေနာင် စစ်ရှံုးတာေတွ၊ လိမ်လည်ေကာက်ကျစ်တာေတွ၊ ခရစ်ယာန်ထဲ ဝင်တာေတွ ေရးထားေတာ့ နတ်ရှင်ေနာင်ကို အထင်ေသးကုန်တာေပါ့”
“ကိုယ်ေတာ်က တပည့်ေတာ်ကို သတ်လိုက်တာေပါ့” ဟု လွှတ်ခနဲ့ ေြပာလိုက်ပါသည်။
“ ဘယ်လိုလဲ ဆရာ”
“ဟာ… တပည့်ေတာ်က နတ်ရှင်ေနာင်ကို အမွှန်းတင် ေရးထားတာ၊ ကိုယ်ေတာ်က နတ်ရှင်ေနာင် စစ်ရှံုးတာေတွ၊ လိမ်လည်ေကာက်ကျစ်တာေတွ၊ ခရစ်ယာန်ထဲ ဝင်တာေတွ ေရးထားေတာ့ နတ်ရှင်ေနာင်ကို အထင်ေသးကုန်တာေပါ့”
“ ဦးပဥ္ဇင်းကေတာ့ မှန်တာပဲ ေရးတာပဲ၊ ေပါ်တူဂီ ရာဇဝင်မှာလည်း သည်အတိုင်းပါတယ်၊ မှတ်တမ်းေတွလည်း ရှိတယ်၊ မှန်နန်းမှာလည်း အရိပ်အြမွက် အပါသားပဲ ဆရာ”
“ဒါကေတာ့ ဟုတ်တာေပါ့၊ သို့ေပမယ့် မှန်တိုင်းေရးရင် ဘယ်ေကာင်းမလဲ၊ ကိုယ့်အမျိုးသား ဘုရင်ကို နိုင်ငံြခားသားေတွ အထင်ေသးကုန်မှာေပါ့”
“ ေနပါဦးဆရာ၊ နတ်ရှင်ေနာင်ဝတ္ထုကို ဦးပဥ္ဇင်းလည်း သိပ်စွဲတာပဲ၊ သို့ေပမယ့် ရာဇဝင်နှင့် တိုက်ြကည့်ေတာ့ မကိုက်တဲ့အချက်ေတွ ပါေနတယ်၊ ဥပမာ…. အိမ်ေရှ့မင်း ထိုင်းစစ်ပွဲမှာ ဆံုးရတာ နတ်ရှင်ေနာင်ရဲ့ လုပ်ြကံချက် ပေယာဂေြကာင့် ဆံုးသလို ဆရာက ေရးထားတယ်၊ ရာဇဝင် အေစာင်ေစာင်မှာ အရိပ်အြမွက်ေတာင် ရှာမေတွ့ဘူး၊ ဆရာ့မှာ မှတ်တမ်းများ ရထားသလား”
“ ေနပါဦးဆရာ၊ နတ်ရှင်ေနာင်ဝတ္ထုကို ဦးပဥ္ဇင်းလည်း သိပ်စွဲတာပဲ၊ သို့ေပမယ့် ရာဇဝင်နှင့် တိုက်ြကည့်ေတာ့ မကိုက်တဲ့အချက်ေတွ ပါေနတယ်၊ ဥပမာ…. အိမ်ေရှ့မင်း ထိုင်းစစ်ပွဲမှာ ဆံုးရတာ နတ်ရှင်ေနာင်ရဲ့ လုပ်ြကံချက် ပေယာဂေြကာင့် ဆံုးသလို ဆရာက ေရးထားတယ်၊ ရာဇဝင် အေစာင်ေစာင်မှာ အရိပ်အြမွက်ေတာင် ရှာမေတွ့ဘူး၊ ဆရာ့မှာ မှတ်တမ်းများ ရထားသလား”
“ ဝတ္ထုေရးတာ ဘယ်က မှတ်တမ်းရေနမှာလဲ ကိုယ်ေတာ်ရဲ့၊ ဖတ်ေကာင်းေအာင် ေရးရတာေပါ့”
“ဆရာဝတ္ထုေရးတာ အခန်းထဲက စားပွဲမှာထိုင်ြပီး စိတ်ကူးဉာဏ်နဲ့ချည်း ေရးေနတယ်ထင်တယ်”
“ စားပွဲမှာ ထိုင်ြပီး စိတ်ကူးဉာဏ်နဲ့ မေရးလို့ ဘယ်လိုေရးရမလဲ ကိုယ်ေတာ်”
“မှတ်စု မှတ်တမ်းေတွ ရေအာင်ရှာ၊ ဇာတ်လမ်းနဲ့ ပတ်သက်တဲ့ ဌာနေတွ ကိုယ်တိုင်သွားြကည့်၊ စပ်ဆိုင်ရာ သိမီလိုက်သူေတွဆီ သွားေရာက်စံုစမ်းြပီး ေရးဖို့ေကာင်းတာလို့ ေြပာတာပါ”
“ ဟဲဟဲ… ေနပူလိုက်တာ ကိုယ်ေတာ်၊ သည်ေလာက်ဒုက္ခမခံနိုင်ပါဘူး၊ ဝတ္ထုေရးတာပဲ၊ ရာဇဝင်ေရးတာမှ မဟုတ်ဘဲ၊ တပည့်ေတာ်ေတာ့ ရာဇဝင်ြကည့်ြပီး စိတ်ကူးဉာဏ်နဲ့ပဲ ေရးေနတာဘဲ၊ ကိုယ်ေတာ်လို သန်လျင်တို့…. အင်းဝတို့…. ဟိုသွား သည်သွား သွားြပီးေတာ့ြဖင့် မေရးနိုင်ဘူး”
“ဆရာဝတ္ထုေရးတာ အခန်းထဲက စားပွဲမှာထိုင်ြပီး စိတ်ကူးဉာဏ်နဲ့ချည်း ေရးေနတယ်ထင်တယ်”
“ စားပွဲမှာ ထိုင်ြပီး စိတ်ကူးဉာဏ်နဲ့ မေရးလို့ ဘယ်လိုေရးရမလဲ ကိုယ်ေတာ်”
“မှတ်စု မှတ်တမ်းေတွ ရေအာင်ရှာ၊ ဇာတ်လမ်းနဲ့ ပတ်သက်တဲ့ ဌာနေတွ ကိုယ်တိုင်သွားြကည့်၊ စပ်ဆိုင်ရာ သိမီလိုက်သူေတွဆီ သွားေရာက်စံုစမ်းြပီး ေရးဖို့ေကာင်းတာလို့ ေြပာတာပါ”
“ ဟဲဟဲ… ေနပူလိုက်တာ ကိုယ်ေတာ်၊ သည်ေလာက်ဒုက္ခမခံနိုင်ပါဘူး၊ ဝတ္ထုေရးတာပဲ၊ ရာဇဝင်ေရးတာမှ မဟုတ်ဘဲ၊ တပည့်ေတာ်ေတာ့ ရာဇဝင်ြကည့်ြပီး စိတ်ကူးဉာဏ်နဲ့ပဲ ေရးေနတာဘဲ၊ ကိုယ်ေတာ်လို သန်လျင်တို့…. အင်းဝတို့…. ဟိုသွား သည်သွား သွားြပီးေတာ့ြဖင့် မေရးနိုင်ဘူး”
“ ဟုတ်တယ်၊ ဦးပဥ္ဇင်းေတာ့ ကိုယ်တိုင်သွားြကည့်ြပီးမှ ေရးလို့ အားရတယ်၊ နားခံေတာ်တုန်းက ဆိုရင် အင်မတန် ပင်ပန်းတာဘဲ၊ လွှတ်ေတာ်မှတ်တမ်းေတွဆိုလည်း ပုဂံဦးတင်ဆီက မရအရ ဆွဲယူရတယ်”
“ကိုယ်ေတာ် ေတာ်ေတာ်အပင်ပန်း ခံနိုင်ပါတယ်၊ ကိုယ်ေတာ့်ဝတ္ထုြကည့်တာနဲ့ပဲ လံု့လ ဝီရိယ ဘယ်ေလာက်ရှိတယ်ဆိုတာ သိနိုင်တယ်”
ဤကား ကျွန်ုပ် ရာဇဝင် ဝတ္ထုေရးဆရာြဖစ်ခဲ့ရပံုနှင့် “နားခံေတာ်” ဝတ္ထုအတွက် ကျွန်ုပ်၏ ဆရာတစ်ဆူ မှတ်ယူြခင်းခံရေသာ လယ်တီပဏ္ဍိတ ဦးေမာင်ြကီး၏ မှတ်ချက်ချြခင်း ခံရပံုြဖစ်ေပသည်။
စိုးြမင့် (ေရွှစြကာ)
ခွဲထားေကျာ်၊ ဂဏ္ဍိကျမ်းဆရာ
ခွဲထားေကျာ်၊ ဂဏ္ဍိကျမ်းဆရာ
Posted by လင္းဦး(စိတ္ပညာ)
on 4/11/2011.
Filed under
feature,
ကျွန်ေတာ်သိသမျှ,
ကျွန်ေတာ့်အြမင်များ,
မျှေဝ
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0