သာသနာေတာ်ကို ဂုဏ်တင်ေနတာလား၊ ဂုဏ်ချေနတာလား
ကျွန်ေတာ့်အြမင်များ, ဘာသာေရးနှင့်ပတ်သက်၍ 9/25/2008
ကျွန်ေတာ် "ဘာသာေရးနှင့်ပတ်သက်၍" ေဆာင်းပါးများကို မတင်ခဲ့တာ ြကာပါြပီ။ ဒီေန့ေတာ့ တင်လိုက်ပါတယ်။ ေဝဖန်ပိုင်းြခား တတ်ြကပါေစ။
ယခုအခါ ြမန်မာြပည်တွင် သာသနာ့ေဘာင်ဝင်ပါက နတ်ြပြကသည်ကို ေတွ့ရပါသည်။ အကုန်လံုး လိုလိုပင် နတ်မြပရင် သာသနာ့ေဘာင်ထဲ မေရာက်၊ မဝင်ရဟု မှတ်ထင်ေနြက၍ ဤေဆာင်းပါးကို အားလံုးနှင့် အတိုက်အခံလုပ်ကာ ေရးသားလိုက်ရပါသည်။ တကယ်တမ်း စမ်းစစ်ြကည့်ပါလျှင် ရှင်ြပုလျှင် နတ်ြပြကရမည်ဟု ဘုရားရှင်က လမ်းညွှန်ေဟာြကားခဲ့ြခင်း မရှိသည်ကို ေတွ့ရပါ၏။ အဋ္ဌကထာ ဋီကာများတွင်လည်း ြပဆိုထားြခင်း မရှိပါ။ နတ်ဝါဒီများမှ အစြပုလုပ်ကာမှ အစဉ်အလာြဖစ်သွားြခင်းပင် ြဖစ်သည်။ ဘုရားရှင်လက်ထက်တွင် မြပုလုပ်ခဲ့ေသာ နတ်ြပြခင်းအေလ့ကို ပုဂံေခတ်တွင် စတင်ြပုလုပ်သည်ကို ေတွ့ရှိရ၏။ ထိုပုဂံေခတ် နတ်ဝါဒီများက စတန့်ထွင်ြခင်းသာပင် ြဖစ်ေပသည်။
ရှင်ြပုြခင်း အစသည် သားေတာ်ရာဟုလာမှ စတင်ခဲ့ြခင်းြဖစ်၏။ သို့ေသာ် သားေတာ်ရာဟုလာ ရှင်ြပုစဉ်ကလည်း ဘယ်နတ်ကိုမှ မြပပါ။ အရှင်သာရိပုတ္တရာ ရဟန္တာမေထရ်ြမတ်ြကီးရဲ့ညီအငယ်ဆံုး ေရဝတ ရှင်ြပုစဉ်ကလည်း ဘယ်နတ်ကိုမှ မြပခဲ့သည်ကို ေတွ့ရြပန်သည်။ ရှင်ြပုရာတွင် နတ်ြပရန်လိုအပ်သည်ဟု ဘုရားရှင်က ေဟာြကားေတာ် မူခဲ့ပါသလား၊ ဘုရားရှင်လက်ထက်တွင် နတ်မြပဘဲ ရှင်အြဖစ် ေရာက်ခဲ့သူချည်းပင် ြဖစ်သည်။ ထိုေခတ်က ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ေတွလည်း ဤသို့ နတ်ြပြခင်းကို မြပုလုပ်ပါ။
မည်သို့ေသာ နတ်ကို ြပသနည်းဟု ေမးြကည့် စမ်းစစ်ြကည့်ပါက အမျိုးမျိုး ြဖစ်ေနသည်။ ြမန်မာြပည်အနှံ့ နတ်ြပသူေတွ အများြကီးြဖစ်သည် ။ ထိုနတ်တို့က ကိုယ်ပွား မိတ္တူေတွ ပွားထားတာလား။ ဒါမှမဟုတ် နတ်ကလံုးေတွလား။ တစ်ချို့က မိဆိုင် ဖဆိုင်နတ်ကို ြပသည်၊ အချို့က နယ်ေတာ်ရှင်၊ အချို့က ရွာေတာ်ရှင်၊ အချို့က မိရိုးဖလာနတ်များကို ြပသည်ဟု အမျိုးမျိုး ြဖစ်ေနသည်။ ဘာသာေရးစာေပ အေတာ်အတန် ေလ့လာဖူးသူေတွကေတာ့ သာသနာေတာ်ေစာင့်နတ်၊ သမ္မာေဒဝနတ်ေတွကို ြပသြခင်း ြဖစ်သည်ဟု ဆိုြကြပန်သည်။ အယူအဆ အမျိုးမျိုးြဖစ်ေနသည်ကို ေတွ့ရှိရသည်။
အချို့ေသာ လူြကီးများသည် နတ်မြပရင် ကိုရင် မဝတ်ေကာင်းဘူး၊ နတ်ကိုင်တတ်သည်ဟု ဆိုြကသည်။ မည်သို့ေသာ နတ်ေတွက ကိုင်ြကသနည်း၊ ရွာေတာ်ရှင်၊ နယ်ေတာ်ရှင်၊ မိရိုးဖလာနတ်တို့သည် သာသာနာေတာ်သို့သတ်သွင်းသည်ကို ေနှာက်ယှက်ချင်တိုင်း ေနှာက်ယှက်လို့ ရပါ၏ေလာ။ ရှင်ြပုြခင်းသည် ေကာင်းမှုကုသိုလ်ြပုလုပ်ြခင်းြဖစ်သည်။ ကုသိုလ်တွင် စွမ်းရည်ရှိသည်။ တစ်နည်းအားြဖင့် ဓမ္မေရးရာ လုပ်ြခင်း ြဖစ်သည်။ ဓမ္မလုပ်ငန်းကို ယံုယံုြကည်ြကည်ြပုလုပ်လျှင် ကုသိုလ်က ေစာင့်ေရှာက်ပါလိမ့်မည်။ သာသနာေရး ....သာသနာေရးဆိုြပီး လုပ်ေနတာေတွက ဘုရားရှင်နှင့် တပည့်သာဝကြကီးများ ေဆာင်ရွက်ေတာ် မမူခဲ့တာေတွကို အဘယ်ေြကာင့် လုပ်ေနြကပါသနည်း။ ရှင်ေလာင်းကို နတ်ြပတာဟာ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တို့ရဲ့ လုပ်နည်း လုပ်ဟန်ပါဆိုြပီး ေြပာေနတဲ့သူေတွဟာ ေထရဝါဒ ဗုဒ္ဓဓမ္မကို ကြကီးခေခွးေလာက်ေတာင် မသိတဲ့ လူေတွပင် ြဖစ်သည်။ တကယ်ဆိုလျှင် ဗုဒ္ဓဘုရားရှင်လက်ထက်ေတာ်က အစဉ်အလာကို ေထာက်ချင့်ြပီး ရှင်ေလာင်းကို နတ်မြပတာကိုမှ ဗုဒ္ဓဘာသာလို့ ဆိုသင့်ပါသည်။ စာမတတ် ေပမတတ်၊ စာမဖတ် ေပမဖတ်ဘဲ ကိုယ်ထင်ရာကိုယ်ေြပာေနခဲ့ြကတဲ့ သူေတွရဲ့စကားကို တဆင့်စကား တဆင့်မကမ်းြကဖို့ လိုပါသည်။ စာမတတ် ေပမတတ်၊ စာမဖတ် ေပမဖတ်ေတွက ရှင်ေလာင်းကို နတ်ြပတာဟာ ဗုဒ္ဓဘာသာလို့ ေြပာေနြကေသာ်လည်း စာတတ် ေပတတ်၊ စာဖတ် ေပဖတ်တဲ့ ဗုဒ္ဓစာေပပညာရှင် ဓမ္မစရိယ ဦးေအးနိုင်မှ ဤသို့ ေကာက်ချက်ချခဲ့ ပါသည်။ နတ်စင်သွားြပသည့် အယူအစသည် နတ်ကိုးကွယ်မှု တစ်ဖက်စွန်းေရာက်သည့် ေရှးလူြကီးများ တီထွင်သည့် ဓေလ့ပင်ြဖစ်ပါေြကာင်း၊ ေလာကုတ္တရာေရးကို လုပ်တဲ့ေနရာမှာ ဒီနတ်စင်ြပတဲ့ ေလာကီေရး အပိုအလုပ်ေတွကို လံုးဝမလုပ်သင့်ပါေြကာင်း ေကာက်ချက်ချခဲ့သည်။
ေကျးဇူးရှင် ဓမ္မဒူတအရှင်ပညာေဇာတ ဆရာေတာ်ြကီးမှလည်း ဤသို့ မိန့်ြကားခဲ့ပါသည်။ " ရှင်ေလာင်း နတ်ြပတဲ့ ဓေလ့ထံုးစံနဲ့ ပတ်သက်ြပီး၊ ရှင်ေလာင်းနှင့်နတ် ဘယ်သူြမတ်၍ ဘယ်သူက ဘယ်သူ့ကို လာြပီး ဖူးရမှာလဲ၊ သတိြပုြကပါ။ ဗုဒ္ဓဘုရားေလာင်း ေတာထွက်တဲ့အခါ လူမသိဘဲ နတ်ေတွက သိ၍ အကူအညီေပးတာကို အထူးသတိြပုြကီး ရှု့ြကည့်ပါ။ နတ်ြပြခင်းသည် ဗုဒ္ဓသာသနာ အစဉ်အလာ မဟုတ်ပါ။ နတ်သမားေတွက ရှင်ေလာင်းကို နတ်ေအာက်ဆွဲသွင်းြခင်းမျှသာပါ။ သာသနာေတာ် ဆုတ်ယုတ်ြခင်း အလုပ်လို့ မှတ်ပါ။ ရှင်ေလာင်းကို ဘယ်ေတာ့မှ နတ်မြပပါနဲ့" ဟု ဆံုးမ ဩဝါဒ မိန့်ြကားခဲ့ပါသည်။
သို့ပါ၍ ရှင်ေလာင်းကို နတ်ေအာက် ဆွဲသွင်းေနြခင်းဟာ သာသနာေတာ်ကို ဂုဏ်တင်ေနတာလား၊ ဂုဏ်ချေနတာလား ဟူသည် အသိဉာဏ်ရှိသူတိုင်း စဉ်းစားေဝဖန် ဆံုးြဖတ်သင့်ြကေပသည်။
ယခုအခါ ြမန်မာြပည်တွင် သာသနာ့ေဘာင်ဝင်ပါက နတ်ြပြကသည်ကို ေတွ့ရပါသည်။ အကုန်လံုး လိုလိုပင် နတ်မြပရင် သာသနာ့ေဘာင်ထဲ မေရာက်၊ မဝင်ရဟု မှတ်ထင်ေနြက၍ ဤေဆာင်းပါးကို အားလံုးနှင့် အတိုက်အခံလုပ်ကာ ေရးသားလိုက်ရပါသည်။ တကယ်တမ်း စမ်းစစ်ြကည့်ပါလျှင် ရှင်ြပုလျှင် နတ်ြပြကရမည်ဟု ဘုရားရှင်က လမ်းညွှန်ေဟာြကားခဲ့ြခင်း မရှိသည်ကို ေတွ့ရပါ၏။ အဋ္ဌကထာ ဋီကာများတွင်လည်း ြပဆိုထားြခင်း မရှိပါ။ နတ်ဝါဒီများမှ အစြပုလုပ်ကာမှ အစဉ်အလာြဖစ်သွားြခင်းပင် ြဖစ်သည်။ ဘုရားရှင်လက်ထက်တွင် မြပုလုပ်ခဲ့ေသာ နတ်ြပြခင်းအေလ့ကို ပုဂံေခတ်တွင် စတင်ြပုလုပ်သည်ကို ေတွ့ရှိရ၏။ ထိုပုဂံေခတ် နတ်ဝါဒီများက စတန့်ထွင်ြခင်းသာပင် ြဖစ်ေပသည်။
ရှင်ြပုြခင်း အစသည် သားေတာ်ရာဟုလာမှ စတင်ခဲ့ြခင်းြဖစ်၏။ သို့ေသာ် သားေတာ်ရာဟုလာ ရှင်ြပုစဉ်ကလည်း ဘယ်နတ်ကိုမှ မြပပါ။ အရှင်သာရိပုတ္တရာ ရဟန္တာမေထရ်ြမတ်ြကီးရဲ့ညီအငယ်ဆံုး ေရဝတ ရှင်ြပုစဉ်ကလည်း ဘယ်နတ်ကိုမှ မြပခဲ့သည်ကို ေတွ့ရြပန်သည်။ ရှင်ြပုရာတွင် နတ်ြပရန်လိုအပ်သည်ဟု ဘုရားရှင်က ေဟာြကားေတာ် မူခဲ့ပါသလား၊ ဘုရားရှင်လက်ထက်တွင် နတ်မြပဘဲ ရှင်အြဖစ် ေရာက်ခဲ့သူချည်းပင် ြဖစ်သည်။ ထိုေခတ်က ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ေတွလည်း ဤသို့ နတ်ြပြခင်းကို မြပုလုပ်ပါ။
မည်သို့ေသာ နတ်ကို ြပသနည်းဟု ေမးြကည့် စမ်းစစ်ြကည့်ပါက အမျိုးမျိုး ြဖစ်ေနသည်။ ြမန်မာြပည်အနှံ့ နတ်ြပသူေတွ အများြကီးြဖစ်သည် ။ ထိုနတ်တို့က ကိုယ်ပွား မိတ္တူေတွ ပွားထားတာလား။ ဒါမှမဟုတ် နတ်ကလံုးေတွလား။ တစ်ချို့က မိဆိုင် ဖဆိုင်နတ်ကို ြပသည်၊ အချို့က နယ်ေတာ်ရှင်၊ အချို့က ရွာေတာ်ရှင်၊ အချို့က မိရိုးဖလာနတ်များကို ြပသည်ဟု အမျိုးမျိုး ြဖစ်ေနသည်။ ဘာသာေရးစာေပ အေတာ်အတန် ေလ့လာဖူးသူေတွကေတာ့ သာသနာေတာ်ေစာင့်နတ်၊ သမ္မာေဒဝနတ်ေတွကို ြပသြခင်း ြဖစ်သည်ဟု ဆိုြကြပန်သည်။ အယူအဆ အမျိုးမျိုးြဖစ်ေနသည်ကို ေတွ့ရှိရသည်။
အချို့ေသာ လူြကီးများသည် နတ်မြပရင် ကိုရင် မဝတ်ေကာင်းဘူး၊ နတ်ကိုင်တတ်သည်ဟု ဆိုြကသည်။ မည်သို့ေသာ နတ်ေတွက ကိုင်ြကသနည်း၊ ရွာေတာ်ရှင်၊ နယ်ေတာ်ရှင်၊ မိရိုးဖလာနတ်တို့သည် သာသာနာေတာ်သို့သတ်သွင်းသည်ကို ေနှာက်ယှက်ချင်တိုင်း ေနှာက်ယှက်လို့ ရပါ၏ေလာ။ ရှင်ြပုြခင်းသည် ေကာင်းမှုကုသိုလ်ြပုလုပ်ြခင်းြဖစ်သည်။ ကုသိုလ်တွင် စွမ်းရည်ရှိသည်။ တစ်နည်းအားြဖင့် ဓမ္မေရးရာ လုပ်ြခင်း ြဖစ်သည်။ ဓမ္မလုပ်ငန်းကို ယံုယံုြကည်ြကည်ြပုလုပ်လျှင် ကုသိုလ်က ေစာင့်ေရှာက်ပါလိမ့်မည်။ သာသနာေရး ....သာသနာေရးဆိုြပီး လုပ်ေနတာေတွက ဘုရားရှင်နှင့် တပည့်သာဝကြကီးများ ေဆာင်ရွက်ေတာ် မမူခဲ့တာေတွကို အဘယ်ေြကာင့် လုပ်ေနြကပါသနည်း။ ရှင်ေလာင်းကို နတ်ြပတာဟာ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တို့ရဲ့ လုပ်နည်း လုပ်ဟန်ပါဆိုြပီး ေြပာေနတဲ့သူေတွဟာ ေထရဝါဒ ဗုဒ္ဓဓမ္မကို ကြကီးခေခွးေလာက်ေတာင် မသိတဲ့ လူေတွပင် ြဖစ်သည်။ တကယ်ဆိုလျှင် ဗုဒ္ဓဘုရားရှင်လက်ထက်ေတာ်က အစဉ်အလာကို ေထာက်ချင့်ြပီး ရှင်ေလာင်းကို နတ်မြပတာကိုမှ ဗုဒ္ဓဘာသာလို့ ဆိုသင့်ပါသည်။ စာမတတ် ေပမတတ်၊ စာမဖတ် ေပမဖတ်ဘဲ ကိုယ်ထင်ရာကိုယ်ေြပာေနခဲ့ြကတဲ့ သူေတွရဲ့စကားကို တဆင့်စကား တဆင့်မကမ်းြကဖို့ လိုပါသည်။ စာမတတ် ေပမတတ်၊ စာမဖတ် ေပမဖတ်ေတွက ရှင်ေလာင်းကို နတ်ြပတာဟာ ဗုဒ္ဓဘာသာလို့ ေြပာေနြကေသာ်လည်း စာတတ် ေပတတ်၊ စာဖတ် ေပဖတ်တဲ့ ဗုဒ္ဓစာေပပညာရှင် ဓမ္မစရိယ ဦးေအးနိုင်မှ ဤသို့ ေကာက်ချက်ချခဲ့ ပါသည်။ နတ်စင်သွားြပသည့် အယူအစသည် နတ်ကိုးကွယ်မှု တစ်ဖက်စွန်းေရာက်သည့် ေရှးလူြကီးများ တီထွင်သည့် ဓေလ့ပင်ြဖစ်ပါေြကာင်း၊ ေလာကုတ္တရာေရးကို လုပ်တဲ့ေနရာမှာ ဒီနတ်စင်ြပတဲ့ ေလာကီေရး အပိုအလုပ်ေတွကို လံုးဝမလုပ်သင့်ပါေြကာင်း ေကာက်ချက်ချခဲ့သည်။
ေကျးဇူးရှင် ဓမ္မဒူတအရှင်ပညာေဇာတ ဆရာေတာ်ြကီးမှလည်း ဤသို့ မိန့်ြကားခဲ့ပါသည်။ " ရှင်ေလာင်း နတ်ြပတဲ့ ဓေလ့ထံုးစံနဲ့ ပတ်သက်ြပီး၊ ရှင်ေလာင်းနှင့်နတ် ဘယ်သူြမတ်၍ ဘယ်သူက ဘယ်သူ့ကို လာြပီး ဖူးရမှာလဲ၊ သတိြပုြကပါ။ ဗုဒ္ဓဘုရားေလာင်း ေတာထွက်တဲ့အခါ လူမသိဘဲ နတ်ေတွက သိ၍ အကူအညီေပးတာကို အထူးသတိြပုြကီး ရှု့ြကည့်ပါ။ နတ်ြပြခင်းသည် ဗုဒ္ဓသာသနာ အစဉ်အလာ မဟုတ်ပါ။ နတ်သမားေတွက ရှင်ေလာင်းကို နတ်ေအာက်ဆွဲသွင်းြခင်းမျှသာပါ။ သာသနာေတာ် ဆုတ်ယုတ်ြခင်း အလုပ်လို့ မှတ်ပါ။ ရှင်ေလာင်းကို ဘယ်ေတာ့မှ နတ်မြပပါနဲ့" ဟု ဆံုးမ ဩဝါဒ မိန့်ြကားခဲ့ပါသည်။
သို့ပါ၍ ရှင်ေလာင်းကို နတ်ေအာက် ဆွဲသွင်းေနြခင်းဟာ သာသနာေတာ်ကို ဂုဏ်တင်ေနတာလား၊ ဂုဏ်ချေနတာလား ဟူသည် အသိဉာဏ်ရှိသူတိုင်း စဉ်းစားေဝဖန် ဆံုးြဖတ်သင့်ြကေပသည်။
လင်းဦး(စိတ်ပညာ)
Posted by လင္းဦး(စိတ္ပညာ)
on 9/25/2008.
Filed under
ကျွန်ေတာ့်အြမင်များ,
ဘာသာေရးနှင့်ပတ်သက်၍
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0