ကျွန်​​ေတာ်သိသမျှ(၆) သို့​​မဟုတ် တင့်​​တယ်​​ေသာ သာယာ​​ေသာ “ရှီ​​ေကွတ”

ကဲ​​ေရာ့​​..... ဤသည်ကား​​ အချို “ ဟာ ဆရာ​​ေကျာင်း​​ကလည်း​​ ဘာတံုး​​ဗျာ”၊​
​​ေဟ့​​​ေကာင်​​ေရ .... အခုြပည်သွား​​မှာဆို​​ေတာ့​​ လွန်ခဲ့​​တဲ့​​ နှစ်​​ေပါင်း​​​ေထာင်​​ေကျာ်တုန်း​​ကလည်း​​ မဟာသမ္ဘဝနဲ့​​ စူဠသမ္ဘဝကို မယ်​​ေတာ်မိဖုရား​​ြကီး​​က ရာဇဝင်ထဲမှာ “စြမိန်စာတို့​​ကို ဤသည်ကား​​ အချဉ်၊​ ဤသည်ကား​​အချိုဟု အမှတ်​​ေပး​​၍ အ​​ေသအချာထား​​သိုြပီး​​မှ သား​​​ေတာ်နှစ်​​ေယာက်တို့​​ကို မစက်မရက် ငိုယိုဖက်ရမ်း​​၍ ​​ေဖာင်နှင့်​​ ဧရာဝတီြမစ်တွင် ​​ေမျှာလိုက်၏” လို့​​ ဆိုတာကိုး​​ကွ။​ လှမ်း​​​ေပး​​​ေနတဲ့​​ ဆီး​​ထုပ်​​ေတွကိုယူရင်း​​ ညီ​​ေမာ်က “ ဟာ စိတ်​​ေနာက်တယ်ဗျာ” လို့​​ ြငီး​​တွား​​ရင်း​​ ကား​​ကို ​​ေမာင်း​​ထွက်တယ်။​ လက်ဖက်ရည်ဆိုင်​​ေလး​​က လယ်ကွင်း​​​ေတွရဲ့​​ အစပ်မှာ ကျန်ခဲ့​​တယ်။​ လမ်း​​​ေကာင်တဲ့​​ ြပည်လမ်း​​​ေပါ်မှာ ကား​​က ရိပ်ရိပ်​​ေြပး​​​ေနတယ်။​ လယ်ကွင်း​​စိမ်း​​စိမ်း​​​ေတွရဲ့​​ အစပ်မှာ ကျန်ခဲ့​​တယ်။​ လယ်ကွင်း​​စိမ်း​​​ေတွရဲ့​​ အနား​​သတ်မှာ ရွာအုပ်အုပ်​​ေလး​​​ေတွက ြမင်​​ေနကျ ပန်း​​ချီကား​​​ေလး​​​ေတွ တစ်ချပ်ြပီး​​တစ်ချပ် ​​ေြပာင်း​​သွား​​သလို တစ်ရွာြပီး​​တစ်ရွာ ကျန်ခဲ့​​တယ်။​ မျဉ်း​​ြပိုင်သစ်ပင်​​ေတွ ကလည်း​​ ရိပ်ခနဲ ရိပ်ခနဲ ကျန်ခဲ့​​တယ် ။​

မဟာသမ္ဘဝတို့​​ ​​ေဖာင်​​ေမျှာခဲ့​​တဲ့​​ခရီး​​က​​ေရာ ဒီလိုပဲ ကမ်း​​နာက သစ်ပင်​​ေတွ ရိပ်ခနဲ ရိပ်ခနဲ ကျန်ခဲ့​​မှာပဲလား​​ ၊​ ရာဇဝင်ဆရာ စစ်ကိုင်း​​​ေကျာ်မှပဲ ြမင်ရ​​ေတာ့​​မှာ​​ေပါ့​​ ။​ ဆရာ​​ေကျာင်း​​အိမ်မှာ လာ​​ေနတဲ့​​ စစ်ကိုင်း​​က ကား​​ပွဲစား​​ ဦး​​ညွန့်​​လှိုင် ​​ေြပာ​​ေြပာ​​ေနတဲ့​​ ဘီလူး​​မညီ​​ေနာင် ဇာတ်လမ်း​​လို့​​ ညီ​​ေမာ်က လှည့်​​​ေမး​​တယ်။​ “​​ေအး​​ ဟုတ်တယ်”
“မင်း​​တို့​​ စစ်ကိုင်း​​ ဘယ်ကစြဖစ်တာလဲဆို​​ေတာ့​​ မျက်စိမြမင်တဲ့​​ မဟာသမ္ဘဝတို့​​ ​​ေဖာင်​​ေပါ်ကို ဘီလူး​​မညီ​​ေနာင် တက်​​ေတာ့​​ ” ဆိုတာနဲ့​​ “​​ေတာ်​​ေတာ့​​ ...မင်း​​ဟာက ဘီလူး​​မ ညီ​​ေနာင်ရယ်လို့​​ မရှိပါဘူး​​ကွာ” ဆိုတာနဲ့​​ သူ့​​ခမျာ စစ်ပင်ြကီး​​​ေတာင် မကိုင်း​​လိုက်ရပါဘူး​​။​ “ ဒီ​​ေခတ်က ညွန့်​​ဦး​​လှိုင်သာရှိရင် မင်း​​သား​​​ေတွဆီက ပွဲခ​​ေတာင်း​​ဦး​​မှာဟ၊​ ​​ေကာဥ္စြပင်​​ေရာက်​​ေတာ့​​ ဘူး​​သီး​​​ေြခာက်နဲ့​​ ​​ေရခပ်​​ေနတဲ့​​ ရ​​ေသ့​​တူမ ​​ေဗဒါရီကို​​ေတွ့​​တာနဲ့​​ ​​ေပး​​စား​​​ေရာ ၊​ အဲ့​​ဒီက ​​ေမွး​​တဲ့​​ က​​ေလး​​က ဒွတ္တ​​ေဘာင်ြဖစ်တာပဲ၊​ မင်း​​တို့​​လည်း​​ ြပည်​​ေရာက်ရင် ြမစ်ဆိပ်သွား​​ြပီး​​ ဘူး​​သီး​​​ေြခာက်နဲ့​​ ​​ေရခပ်တဲ့​​ ​​ေကာင်မ​​ေလး​​ သွား​​ရှာ​​ေပါ့​​ ။​ ကျွန်​​ေတာ်လည်း​​ ​​ေဘး​​ဝဲယာကိုြကည့်​​ရင်း​​ လိုက်ပါ လာခဲ့​​​ေတာ့​​တယ်။​

မိုး​​ညို သို့​​ ဆိုတဲ့​​ ဆိုင်း​​ဘုတ်​​ေလး​​ကို ညီး​​​ေမာ်က လှမ်း​​ဖတ်တယ်။​ “ဆရာ​​ေကျာင်း​​ အဲ့​​ဒီမိုး​​ညို​​ေပါ့​​ ”။​ ဘာလဲဟ ..ကဲကဲ လုပ်ပါဦး​​၊​ မင်း​​ကလည်း​​ သမိုင်း​​ထဲက မိုး​​ညိုကို ဆွဲသွင်း​​​ေတာ့​​မယ်​​ေပါ့​​။​ ညီ​​ေမာင်က သွား​​ြဖဲရင်း​​ ဆက်​​ေြပာတယ်။​ “ဟယ်လို....မိုး​​ညို ရဲစခန်း​​ကပါလား​​ခင်ဗျာ၊​ ကျွန်​​ေတာ့်​​သမီး​​စိုး​​စိုး​​ကို သိန်း​​တန်ဆိုတဲ့​​​ေကာင် ခိုး​​သွား​​လို့​​ပါ”။​ “ကိုသိန်း​​တန် ကိုသိန်း​​တန် စိုး​​ သ​​ေဘင်္ာ​​ေပါ်တက်ခဲ့​​မယ်”ဆိုတဲ့​​ စိုး​​မိုး​​​ေမတ္တာထဲက မိုး​​ညို​​ေလ။​ ကျွန်​​ေတာ်အပါအဝင် အား​​လံုး​​ဝိုင်း​​ရယ်ြကတယ်။​ကျွန်​​ေတာ်က “ကဲ...​​ေတာ်ပါြပီ၊​ မင်း​​ဇာတ်လည်း​​​ေကာင်း​​ပါတယ်။​ မဟာသမ္ဘဝဇာတ်နဲ့​​ ​​ေပါင်း​​လိုက်ရင်​​ေတာ့​​ အို ကိုသမ္ဘဝ......ကိုသမ္ဘဝ ....စန္ဒမုခိ ​​ေဖာင်​​ေပါ်တက်ခဲ့​​မယ် ြဖစ်ကုန်​​ေတာ့​​မယ်။​
စိုး​​သ​​ေဘင်္ာ​​ေပါ် တက်ခဲ့​​မယ်ဆို​​ေတာ့​​ မတက်နဲ့​​ မတက်နဲ့​​ ကိုသိန်း​​တန်​​ေတာင်မှ ဝရမ်း​​နဲ့​​ စီး​​လာတာတဲ့​​” ၊​ ရယ်သံ​​ေတွက ကား​​ရဲ့​​​ေနာက်မှာ ပျံ့​​လွင့်​​ ကျန်ရစ်ခဲ့​​ြပန်တယ်။​

ြမို့​​​ေတွစိပ်လာလို့​​ ရှုပ်​​ေနတဲ့​​ လူ​​ေတွကို ြကည့်​​ရင်း​​ ညီ​​ေမာ့်​​ကို ကျွန်​​ေတာ်ြကည့်​​လိုက်​​ေတာ့​​ ဟွန်း​​ကို တတီတီ တီး​​​ေနတယ်။​ စိုး​​နိုင်က အိပ်​​ေနြပီ ။​ ကိုယ့်​​အာရံု​​ေတွ ကိုယ်ပိုင်သွား​​ြကြပီမို့​​ ရှုပ်​​ေနတဲ့​​လမ်း​​​ေဘး​​က လူ​​ေတွကို ​​ေကျာ်ြပီး​​ လယ်ကွင်း​​​ေတွဘက်ကို ​​ေငး​​​ေနမိတယ်။​ အာရံုထဲမှာ​​ေတာ့​​ အစ်ကို ပန်း​​ပုဆရာတစ်​​ေယာက် ​​ေြပာ​​ေြပာ​​ေနတဲ့​​ “ရှီ​​ေကွတ” “ရှီ​​ေကွတ”လို့​​ ​​ေမး​​​ေတာ့​​ သ​​ေရ​​ေခတ္တရာကို ​​ေြပာတာတဲ့​​၊​ အရင်တုန်း​​က ပျူလို​​ေနမှာ​​ေပါ့​​။​ တကယ်​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ်ဟာ ြပည်မှာ​​ေမွး​​တဲ့​​ ြပည်သား​​တစ်​​ေယာက်ပါ။​ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ရန်ကုန်မှာ ြကီး​​ြပင်း​​ခဲ့​​ရတာ။​ အခု​​ေတာ့​​ ​​ေမွး​​ရပ်ကို ခရီး​​သွား​​တစ်​​ေယာက်ဧည့်​​သည်အ​​ေနနဲ့​​ သွား​​​ေနရတယ်။​ ​​ေဒါက်တာသန်း​​ထွန်း​​ စာအုပ်မှာ​​ေတာ့​​ ြဂီ့​​​ေက္မြတလို့​​ ​​ေရး​​တယ်။​ “ခရစ် ၈၀၁ ခုနှစ်မှာ တရုတ် ဧကရာဇ်ဆီကို ပျူတီး​​ဝိုင်း​​ ​​ေစလွှတ်ဖူး​​တယ်။​ ပျူ​​ေတွ သီဆိုတီး​​မှုတ်ပံု အရမ်း​​​ေကာင်း​​လို့​​ တရုတ်​​ေတွက ချီး​​မွမ်း​​တယ်။​

ပျူြမို့​​​ေတာ်ရဲ့​​နာမည် ြဂီ့​​​ေက္မြတကို ြမန်မာ​​ေတွက ပီသ​​ေအာင် မ​​ေခါ်နိုင်လို့​​ သ​​ေရ​​ေခတ္တရာလို့​​ ​​ေခါ်​​ေနြကတာ ြဖစ်တယ်။​ နန်​​ေကျာင်လူမျိုး​​​ေတွက သ​​ေရ​​ေခတ္တရာြမို့​​ကို ခရစ်နှစ် ၈၃၂ မှာ ဖျက်ဆီး​​ခဲ့​​တယ်။​ ၉ ရာစုနှစ်​​ေရာက်​​ေတာ့​​ အြပီး​​တိုင် ဖျက်ဆီး​​တာ ခံခဲ့​​ရတယ်။​ ခုလို ပျက်စီး​​သွား​​တဲ့​​ ပျူဟာ ြပန်ြပင်္ီး​​ မထူ​​ေထာင်နိုင်​​ေတာ့​​လို့​​ တြဖည်း​​ြဖည်း​​ ြမန်မာနဲ့​​​ေရာြပီး​​ မျိုး​​ဆက်ြပတ် သိမ်​​ေကာခဲ့​​ရတယ်။​ ြဂီ့​​​ေက္မတရဲ့​​ အဓိပ္ပါယ်က တင့်​​တယ်ခမ်း​​နား​​တဲ့​​ ​​ေြမအရပ်လို့​​ ဆိုလိုတယ်။​ အခု ြပည်အ​​ေရှ့​​ ​​ေတာင်ဘက်​​ေလး​​မိုင်​​ေလာက် အကွာမှာရှိတဲ့​​ ​​ေမှာ်ဇာရထား​​ဘူတာ ဝန်း​​ကျင်ြဖစ်ပါတယ်” တဲ့​​။​

အဲ့​​ဒီသက္တတဘာသာနဲ့​​ ခန့်​​ညား​​ထည်ဝါတဲ့​​ ​​ေြမလို့​​ အဓိပ္ပါယ်ရတဲ့​​ “ြဂီ့​​​ေက္မြတ”ကို ဘယ်တုန်း​​က သ​​ေရ​​ေခတ္တရာလို့​​ အသံထွက်ခဲ့​​ြကတာလဲ၊​ ငါလည်း​​ ပီသ​​ေအာင် မ​​ေခါ်နိုင်ဘူး​​။​ ပထမဆံုး​​ နား​​ထဲ​​ေရာက်​​ေအာင် သွင်း​​​ေပး​​တဲ့​​ အစ်ကိုပန်း​​ပုဆရာရဲ့​​ အညာ​​ေလသံနဲ့​​ သူ့​​အသံထွက်အတိုင်း​​ “ရှီ​​ေကွတ”ကိုပဲ စွဲ​​ေနတယ်။​ ရှီ​​ေကွတ သ​​ေရ​​ေခတ္တရာလို့​​ပဲ ​​ေခါ်ချင်တယ်။​ ကဲ ..​​ေရာက်​​ေအာင်လာခဲ့​​ပါြပီ။​ သ​​ေရ​​ေခတ္တရာ ရှီ​​ေကွတ​​ေရ ခန့်​​ညား​​ထည်ဝါတဲ့​​ ​​ေြမနဲ့​​ ြပည်ြမို့​​​ေရ။​

သ​​ေရ​​ေခတ္တရာကို ပထမဆံုး​​ကွင်း​​ဆင်း​​ သု​​ေတသနြပုခဲ့​​သူဟာ ြမန်မာြပည်မှာ ပထမဦး​​ဆံုး​​ ​​ေရှး​​​ေဟာင်း​​ သု​​ေတသန တာဝန်ခံြဖစ်သူ ​​ေဒါက်တာ အီး​​ ဖိုး​​ချမ်း​​မာ (Dr.E.Forchamer)ြဖစ်ပါတယ်။​ ၁၈၉၀ မှာ ကွယ်လွန်တဲ့​​ သူ့​​ရဲ့​​ သ​​ေရ​​ေခတ္တရာြမို့​​​ေဟာင်း​​ အစီရင်ခံစား​​များ​​ကို (၁၈၈၂-၈၃)​​ေတွမှာ ြဗိတိသျှ ြမန်မာအုပ်ချုပ်​​ေရး​​ အစီရင်ခံစား​​များ​​မှာ ​​ေတွ့​​နိုင်ပါတယ်။​ ၁၉၆၆-၆၇ က ​​ေရှး​​​ေဟာင်း​​သု​​ေတသန ဦး​​စိန်​​ေမာင်ဦး​​က တူး​​​ေဖာ်တယ်။​ တူး​​​ေဖာ်ချက် အစီရင်ခံစာ​​ေတွရယ် ၊​ တရုတ်မန်ချူး​​ကျမ်း​​က မှတ်တမ်း​​ထား​​တာ​​ေတွရယ်၊​ ခမ်း​​နား​​ထည်ဝါတဲ့​​ ​​ေြမ​​ေပါ် ​​ေြမ​​ေအာက်က ရတဲ့​​ ကိုး​​ကွယ်မှုဆိုင်ရာ ရုပ်တု​​ေတွ၊​ အြခား​​ပစ္စည်း​​​ေတွအရ သမိုင်း​​ဆရာ​​ေတွ ​​ေြခရာ​​ေကာက်ခဲ့​​တဲ့​​ သ​​ေရ​​ေခတ္တရာက (၁) ရာစုက (၉) ရာစုထိ ထွန်း​​ကား​​ခဲ့​​တယ်။​ မဟာယနနဲ့​​ ​​ေထရဝါဒ ​​ေရာ​​ေထွး​​​ေနရာက (၄)ရာစု​​ေလာက်မှာ ​​ေထရဝါဒ ဗုဒ္ဓဘာသာထွန်း​​ကား​​ ထင်ရှား​​လာခဲ့​​တယ်။​ မူလက ပျူအက္ခရာ မရှိ​​ေသာ်လည်း​​ အိန္ဒိယြပည်​​ေတာင်ပိုင်း​​က အက္ခရာနဲ့​​ ပါဠိစာ​​ေပကို အ​​ေြခခံြပီး​​ (၅)ရာစု​​ေလာက်မှာ ပျူစာ​​ေပဆိုြပီး​​ ကိုယ်ပိုင်စာ​​ေပ ​​ေပါ်​​ေပါက်လာခဲ့​​တယ်။​

ြမန်မာနိုင်ငံမှာ​​ေတွ့​​ရတဲ့​​ ြမို့​​​ေဟာင်း​​​ေတွထဲမှာ အြကီး​​ဆံုး​​ြမို့​​ရိုး​​ြကီး​​ကို တည်​​ေဆာက်ခဲ့​​တယ်။​ ြမို့​​ကို အုတ်နဲ့​​စီြပီး​​ အဝိုင်း​​ပံုသဏ္ဍာန် ​​ေဆာက်ခဲ့​​တယ်။​ ြမို့​​ကို တစ်ပတ်​​ေလျှာက်ရင် တစ်ရက်ခရီး​​ြကာမယ်။​ (၉)မိုင်ပတ်လည် ကျယ်ဝန်း​​ြပီး​​ တံခါး​​ (၁၂)​​ေပါက်နဲ့​​ ​​ေနတယ်။​ အခု(၉)​​ေပါက် တူး​​​ေဖာ်လို့​​ရတယ်တဲ့​​။​ ြမို့​​သူ ြမို့​​သား​​ အား​​လံုး​​ဟာ ြမို့​​ရိုး​​ထဲမှာ ​​ေနထိုင်ြကတယ်။​ ​​ေြမာက်ပိုင်း​​မှာ လယ်ယာ​​ေြမ​​ေတွပါ ထည့်​​သွင်း​​ထား​​တာရယ်။​ အ​​ေရှ့​​​ေတာင်ဖက်မှာ (၃)ထပ်ြမို့​​ရိုး​​၊​ ​​ေတာင်ဖက်နဲ့​​ အ​​ေနာက်ဖက်မှာ (၂)ထပ်ြမို့​​ရိုး​​တို့​​ ကာထား​​လို့​​ ရန်သူလာ​​ေရာက် ထိုး​​​ေဖာက်​​ေနတတ်တယ်လို့​​ ထင်ရတယ်။​ တရုတ် ထန်မင်း​​ဆက် (၆၀၆-၉၁၈) ခရစ်နှစ် ရာဇဝင်မှတ်တမ်း​​​ေတွအရ ဘုရင်ဟာ ​​ေရွှြကိုး​​ခတ်တဲ့​​ ထမ်း​​စင်စီး​​တယ်။​ သိပ်​​ေဝး​​ရင် ဆင်စီး​​တယ်။​ မိဘုရား​​ ​​ေမာင်း​​မ အများ​​အြပား​​ရှိတယ်။​ ြမို့​​​ေတာ် တံတိုင်း​​ဝန်း​​ကျင်ကို စဉ့်​​အုပ်နဲ့​​စီထား​​တယ်။​ ဗုဒ္ဓဝါဒီ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​​ေတွ ရှိတယ်။​ လူအများ​​ဟာ ​​ေမတ္တာ​​ေရှ့​​ထား​​ြပီး​​ သူ့​​အသက်ကို သတ်ဖို့​​ဝန်​​ေလး​​တယ်။​ အသက်ခုနစ်နှစ်​​ေရာက်ရင် ကျား​​​ေရာ၊​ မ ပါ ဆံရိတ်ခါ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​မှာ သံဃာအ​​ေစာင့်​​အ​​ေရှာက်ကို ခံရတယ်။​ အသက်နှစ်ဆယ်​​ေကျာ်လို့​​မှ ဘုရား​​တရား​​​ေတာ်ကို မ​​ေပျာ်လျှင် ဆံပင်ကို ြပန်ရှည်​​ေစြပီး​​ အိမ်သူတို့​​ အမှုကို ြပု​​ေစတယ်။​ ပိုး​​​ေကာင်ငယ်​​ေလး​​ရဲ့​​ အသက်ကို မသတ်ချင်လို့​​ ပိုး​​အစစ်ကို မဝတ်ဆင်ြကပါဘူး​​။​ လူ​​ေတွ့​​ရင် လက်​​ေမာင်း​​ကို လက်နဲ့​​ အြပန်အလှန်ကိုင်ြပီး​​ နှုတ်ဆက်ြကတယ်။​ ပျူတို့​​ရဲ့​​ ယဉ်​​ေကျး​​သိမ်​​ေမွ့​​ပံုက​​ေတာ့​​ အံ့​​မခန်း​​ပါပဲ။​ အိမ်​​ေထာင်ရှိတဲ့​​ အမျိုး​​သမီး​​​ေတွက ဦး​​​ေခါင်း​​ထိပ်မှာ ဆံကိုအ​​ေခွထံုး​​ြပီး​​ ​​ေငွနဲ့​​ပုလဲ တန်ဆာ​​ေတွဆင်တယ်။​ ပိုး​​ချည်ထည် အြပာ​​ေရာင်ဝတ်တယ်။​ ပိုး​​ပဝါပါး​​ပါး​​တစ်စကို ြခံုြပီး​​ ယပ်​​ေတာင်ကိုင်ကာ အြပင်မှာ လမ်း​​​ေလျှာက်​​ေနတာကလည်း​​ အခု​​ေတာင် စိတ်မျက်စိမှာ ြမင်​​ေယာင် လာ​​ေတာ့​​တယ်။​ ရှီ​​ေကွတ ​​ေရာက်ရင်​​ေရာ သူတို့​​အရိပ်​​ေတွ ြမင်ရဦး​​မှာလား​​။​

ကား​​က ြမို့​​တစ်ြမို့​​ကို ြဖတ်သန်း​​တယ်။​ ​​ေဈး​​တန်း​​ဆိုင်တန်း​​ကိုြမင်​​ေတာ့​​ ကား​​​ေမာင်း​​​ေနတဲ့​​ ညီ​​ေမာ်က လူး​​လွန့်​​ လှုပ်ရှား​​လာတယ်။​ ဘီယာ​​ေသာက်ရ​​ေအာင်တဲ့​​။​ “ဟာ .....မ​​ေသာက်နဲ့​​ ..ြပည်​​ေရာက်​​ေတာ့​​မယ်ထင်တယ်” လို့​​ ​​ေြပာတာနဲ့​​ “သြကင်္န်မိုး​​ ဇာတ်ကား​​ ြကည်ဖူး​​လား​​”။​ ညီ​​ေမာ် လုပ်ြပန်ြပီ ။​ ဘာဇာတ် ကဦး​​မယ် မသိဘူး​​။​ ကဲ လုပ်ပါဦး​​ မင်း​​ရဲ့​​ ဇာတ်။​ “ဟဲ ဟဲ ခင်သန်း​​နုက ​​ေန​​ေအာင်ဆီ​​ေရာက်လာြပီး​​ ဇင်ဝိုင်း​​ကို သြကင်္န်ကား​​ ​​ေပး​​လိုက်ဖို့​​ ​​ေြပာတာ​​ေလ၊​ ဆရာ က​​ေလး​​​ေတွကို ​​ေပျာ်ခွင့်​​​ေပး​​လိုက်ပါ ဆရာ ” ဆိုတာ​​ေလ။​ အခုလည်း​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ကို ဘီယာတိုက်ပါ။​ က​​ေလး​​​ေတွကို ​​ေပျာ်ခွင့်​​​ေပး​​လိုက်ပါ ဆရာ ။​ ကျွန်​​ေတာ်က “​​ေအး​​....ဆိုး​​​ေတာ့​​ မဆိုး​​ဘူး​​၊​ ဒါ​​ေပမယ့်​​ မတိုက်​​ေတာ့​​ဘူး​​၊​ ဆက်​​ေမာင်း​​ြကပါစို့​​ကွာ ။​ ​​ေရာက်​​ေတာ့​​မှ မင်း​​တို့​​ ​​ေသာက်ချင်​​ေသာက်” ။​ စိုး​​နိုင်က ​​ေထာက်ခံတယ်။​ ဟုတ်တယ်။​ ​​ေရာက်​​ေတာ့​​မယ်။​ နား​​ရ​​ေအာင် ြမန်ြမန်​​ေမာင်း​​။​ ညီ​​ေမာ်က ကား​​ကို စိတ်ဆိုး​​ဆိုး​​နဲ့​​ အရှိန်ကို ြမှင့်​​တယ်။​ အနိမ့်​​အြမင့်​​ ရှည်ရှည်နဲ့​​ လမ်း​​​ေပါ်မှာ ကား​​က ​​ေြပး​​​ေနတယ်။​ စိုး​​နိုင်က လှည့်​​ြပီး​​​ေမး​​တယ်။​ “ဟိုတယ်မှာ အရင်နား​​မှာ မဟုတ်လား​​။​ နက်ြဖန်မှ ​​ေမှာ်ဇာ သွား​​မှာ​​ေပါ့​​” ။​ “​​ေအး​​ ... ဟုတ်တယ်၊​ ဘုရား​​​ေတာ့​​ အရင်ဝင်မယ်​​ေလ ၊​ ြပည်​​ေရွှဆံ​​ေတာ်ကို ကန်​​ေတာ့​​ြပီး​​မှ မဂင်္လာဟိုတယ်ကို သွား​​မယ်” ။​ ဒီကျွန်း​​​ေတာြကီး​​ ​​ေကျာ်ရင် ​​ေရာက်ြပီလို့​​ ကျွန်​​ေတာ်က သတိ​​ေပး​​လိုက်တယ်။​

ကျွန်း​​​ေတာလွန်​​ေတာ့​​ မိ​​ေချာင်း​​ရဲ ကုန်း​​တက်ကို ​​ေရာက်ပါြပီ။​ ဒီ​​ေနရာ​​ေလး​​​ေရာက်​​ေတာ့​​ ညီမ​​ေလး​​ကို အရမ်း​​သတိရတယ်။​ ညီမ​​ေလး​​နဲ့​​ အတူ ဒီဧရာဝတီ ြမစ်ကမ်း​​မှာ ဟိုဘက်ကမ်း​​ ​​ေရွှဘံုသာမုနိဘုရား​​နဲ့​​ ​​ေနဝင်ချိန်အလှကို နှစ်​​ေယာက်အတူ ထိုင်ြကည်ဖူး​​တယ်။​ အခု​​ေတာ့​​ ညီမ​​ေလး​​နဲ့​​ ဘဝ​​ေတွက ြခား​​သွား​​ြပီ။​ ​​ေကာင်း​​ရာဘံုကို ​​ေရာက်ဖို့​​ပဲ ဆု​​ေတာင်း​​မိပါတယ်။​ စိတ်ထဲမှာ ငိုချင်လာတယ်။​ စိတ်ထိန်း​​ြပီး​​ ​​ေဘး​​ကိုြကည့်​​လိုက်​​ေတာ့​​ ဗိုလ်ချုပ်​​ေြကး​​ရုပ်ကို ပတ်​​ေနပါြပီ။​ ဒီ​​ေြကး​​ရုပ်ကို ထုတဲ့​​အထဲမှာ အစ်ကို ပန်း​​ပုဆရာ ပါတယ်။​ သူ​​ေြပာဖူး​​တာက “Mounment အရုပ်​​ေတွထုရင် ထား​​မဲ့​​​ေနရာက ဘယ်​​ေနရာလဲ ၊​ ြကည့်​​တဲ့​​ သူ​​ေတွနဲ့​​ ဘယ်​​ေလာက်အကွာမှာ ထား​​ရမှာလဲ၊​ ​​ေနက ဘယ်ကထွက်တာလည်း​​ ၊​ Lightingက ဘယ်က​​ေပး​​မှာလည်း​​ ထည့်​​တွက် ရတယ်ကွ၊​ ​​ေြကး​​ရုပ်ဆို​​ေတာ့​​ အလင်း​​ြပန်တတ်​​ေတာ့​​ အဲ့​​ဒါ​​ေတွ ထည့်​​တွက်ရတယ်။​ အ​​ေဖာင်း​​အြကွနဲ့​​ ရှိရတာ၊​ ​​ေြပာင်​​ေချာြကီး​​ဆိုရင် အလင်း​​ဝင်ြပီး​​ လံုး​​​ေချာြကီး​​နဲ့​​ မတူ​​ေတာ့​​ဘူး​​”တဲ့​​။​ အခု​​ေတွ့​​ရတဲ့​​ ဗိုလ်ချုပ်​​ေြကး​​ရုပ်က​​ေတာ့​​ ​​ေမှာင်ခါစြဖစ်​​ေနလို့​​ ဘာမှာ ထင်ထင်ရှား​​ရှား​​ မြမင်ရပါဘူး​​။​ အစ်ကို့​​ လက်ရာကို တစ်ပတ် ပတ်ြကည့်​​ြပီး​​ ချီး​​ကျူး​​လိုက်တယ်။​ ြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေရွှဆံ​​ေတာ် ဘုရား​​ဆီကို ဆက်ထွက်လာ​​ေတာ့​​တယ်။​

ဘုရား​​ ရင်ြပင်​​ေတာ်ကို တစ်ပတ်ပတ်​​ေနတုန်း​​ ညီ​​ေမာင်က ​​ေဖာက်လာြပန်ြပီ။​ “ဒီ​​ေနရာမှာ​​ေပါ့​​ဗျ” ။​ ဟ ...လုပ်ြပန်ြပီ၊​ ဘာဇာတ်လည်း​​မသိဘူး​​။​ “ဦး​​ဘချစ်က မြမဝင်း​​နဲ့​​ ဘုရား​​လာဖူး​​​ေနတုန်း​​ ရဲသား​​​ေလး​​တစ်​​ေယာက် လိုက်လာြပီး​​ ဦး​​ဘချစ် ဦး​​ဘချစ် ...ပုလိပ်မင်း​​ြကီး​​​ေခါ်ခိုင်း​​လိုက်လို့​​ပါ....လို့​​ ဗိုလ်​​ေအာင်ဒင် ဒီနယ်​​ေရာက် ​​ေနတယ် ြကား​​လို့​​ ဖမ်း​​ဖို့​​ လိုက်​​ေခါ်တာ​​ေလ၊​ ဒီဘုရား​​​ေပါ်မှာ​​ေပါ့​​” ။​ ကျွန်​​ေတာ်က “​​ေအး​​​ေအး​​ သိတယ်၊​ မင်း​​ ​​ေနာက်ဆက်တွဲ ဘာြဖစ်သလဲဆိုတာ သိလား​​၊​ သူ့​​ကို လာ​​ေခါ်တဲ့​​ ပုလိပ်​​ေလး​​ကို ဦး​​ဘချစ်က မြမဝင်း​​ကို ြပန်ပို့​​ ခိုင်း​​ြပီး​​ ထွက်သွား​​​ေတာ့​​ ပုလိပ်​​ေလး​​က မြမဝင်း​​ကို ဘာ​​ေြပာတယ်သိလား​​။​ မြမဝင်း​​ မြမဝင်း​​ ဦး​​ဘချစ် မရှိတုန်း​​ လင်ငယ် မ​​ေနချင်ဘူး​​လား​​တဲ့​​ ” ဆို​​ေတာ့​​ အား​​လံုး​​ ရယ်လိုက်ြကတာကို ဘုရား​​ဖူး​​​ေတွ မျက်​​ေစာင်း​​ထိုး​​ြကလို့​​ ဘုရား​​​ေပါ်က အြမန်ဆင်း​​ြပီး​​ မဂင်္လာ ဟိုတယ်ဆိကို ဦး​​တည် ​​ေမာင်း​​လိုက်ပါ​​ေတာ့​​တယ်။​

Posted by လင္းဦး(စိတ္ပညာ) on 2/08/2008. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0
  • သခင်
  • က​​ေလာမိုး​​
  • အြကိုက် စရိုက်
  • မိုး​​ဦး​​​ေလြပည် ဒုတိယ ကဗျာစာအုပ်
  • ကျီး​​သဲ​​ေလး​​ထပ်ဆရာ​​ေတာ်ြကီး​​၏ ဆံုး​​မကဗျာ
  • နှလံုး​​သား​​နဲ့​​ ဖတ်​​ေပး​​ပါ....ကဗျာချစ်သူများ​​
  • နီကိုရဲ​​ေရ....... မြကည်ြပာကို စာတမ်း​​သွင်း​​သူ
  • ဂစ်တာအိုတစ်လံုး​​​ေပါ်မှ ​​ေရာင်စံုဒီဇိုင်း​​များ​​
  • ဦး​​ပဥ္စင်း​​သံုး​​ပါး​​
  • မင်း​​သိရဲ့​​လား​​ (၂)
  • မိုး​​ဦး​​​ေလြပည်
  • ?max-results=10">ကဗျာများ​​'); ?max-results="+numposts2+"&orderby=published&alt=json-in-script&callback=showrecentposts2\"><\/script>");
    Comments

    dailyvid


    FLICKR PHOTO STREAM

    2010 BlogNews Magazine. All Rights Reserved. - Designed by SimplexDesign